Asahi Kasei gaat een tweede fabriek bouwen voor Ceolus™ microkristallijne cellulose

Product Features (Graphic: Business Wire)

TOKIO--()--Asahi Kasei’s Specialty Solutions SBU zal een tweede fabriek voor microkristallijne cellulose (handelsnaam Ceolus™) bouwen in de Mizushima-fabriek in Kurashiki, Okayama, Japan.

Asahi Kasei produceert momenteel Ceolus™, een microkristallijne cellulose die voornamelijk in farmaceutische producten wordt gebruikt als bindmiddel voor tabletten, in Nobeoka, Miyazaki, Japan.

Naast de PH-serie van het standaardtype heeft Ceolus™ een serie KG-series die de compacteerbaarheid van tabletten aanzienlijk verbetert, en de UF-serie die compactheid en vloeibaarheid combineert. Deze producten bieden oplossingen voor een breed scala aan problemen bij de productie van tabletten voor geneesmiddelen en supplementen.

Noriyoshi Shimakata
General Manager