Toray Advanced Composites en Joby Aviation sluiten een langlopende leveringsovereenkomst af

Shown here: In a Joby Aviation composites lab an automated fiber placement (AFP) machine applies composite material used to fabricate aircraft parts. High performance composite materials are essential in making the Joby aircraft lightweight. Location: Joby's Marina, CA facility is the future of manufacturing for Joby. Photographer: John Kaemmerling

MORGAN HILL, Californië--()--Toray Advanced Composites kondigt aan dat het een langlopende leveringsovereenkomst heeft gesloten met Joby Aviation voor het composietmateriaal dat wordt gebruikt voor zijn vliegtuigen. Het in Californië gevestigde vliegtuigbedrijf zal Toray’s koolstofvezel composietmaterialen gebruiken om snel, betaalbaar en emissievrij luchtvervoer te bieden aan wereldwijde gemeenschappen.

Elektrische vliegtuigen hebben beproefde materialen nodig die zeer sterk en zeer licht van gewicht zijn. Koolstofvezel composietmaterialen bieden de sterkte-gewichtsverhouding die nodig is voor elektrische ruimtevaarttoepassingen om het bereik en de snelheid van het vliegtuig te maximaliseren. Elk aspect van het vliegtuig van Joby wordt geoptimaliseerd voor maximaal gebruik voor stadsvervoer en hoogwaardige koolstofvezelmaterialen zijn een belangrijk onderdeel van het bereiken van hun doelen. Job heeft gekozen voor Toray Advanced Composite-materialen vanwege hun bewezen erfgoed van het voldoen aan mechanische en veiligheidseisen in de lucht- en ruimtevaart en hoogwaardige automobieltoepassingen.

Joby Aviation
Press contact:
Mojgan Khalili, press@joby.aero, 408-489-4015

Toray Advanced Composites
Media Inquiries (North America):
Johanna Beckmen, Director of Marketing USA
t +1 669-888-5416
e j.beckmen@toraytac-usa.com

Media Inquiries (Europe, Middle East):
Jenny Hodgson, Marketing Manager EMEA
t +44 1773 536966
e j.hodgson@toraytac-europe.com