RWE Renewables kiest PCI’s Enterprise Cloud Platform om te voldoen aan de vereisten voor power marketing en handel in zes Amerikaanse energiemarkten

NORMAN, Okla.--()--RWE Renewables, een van ‘s werelds grootste eigenaren van projecten voor hernieuwbare energie en de nieuwste dochteronderneming van de Duitse RWE Group, heeft het Enterprise Platform van PCI geselecteerd vanwege zijn marketing- en handelsvereisten in zes Amerikaanse energiemarkten (ERCOT , ISO New England, MISO, New York ISO, PJM en SPP).

Als onderdeel van de samenwerking met RWE Renewables, zal PCI zijn specifiek op maat gemaakte, multi-market, cloudgebaseerde, geïntegreerde platform inzetten om het legacy-systeem van RWE en verschillende interne applicaties te vervangen. Een gefaseerde implementatie zal de volgende belangrijke RWE-vereisten dekken:

• Compleet Bid-to-Bill-workflowbeheer en automatisering
  • Deal Management, Trading en REC Management
  • Contractafwikkeling en metergegevensbeheer
  • eTagging
  • Uitvalbeheer

Christoph Hunfeld, Senior Vice President Asset Commercialization van RWE in Noord-Amerika, merkte op: “Na een uitgebreid evaluatieproces hebben we PCI gekozen als onze langdurige technologiepartner op basis van hun expertise, oplossingsdekking en ervaring met meerdere succesvolle go-lives in verschillende markten. ”

“PCI is er trots op RWE te verwelkomen als een van zijn belangrijkste wereldwijde zakelijke klanten”, aldus Shailesh Mishra, vicepresident van PCI.

Stuart Wright
Power Costs, Inc. (PCI)