SpeeDx en Roche gaan samenwerken om de toegang tot antibioticaresistentie tests uit te breiden

SpeeDx-tests en -technologie zijn bedoeld om het Roche-menu voor moleculaire microbiologische tests te verbeteren

SpeeDx innovative diagnostic tests go beyond simple pathogen detection and support Resistance Guided Therapy – providing information on antibiotic resistance to empower clinicians with the information they need to make appropriate treatment decisions. (Graphic: Business Wire)

SYDNEY--()--SpeeDx Pty. Ltd., een ontwikkelaar van innovatieve moleculaire diagnostische oplossingen, is een partnerschap aangegaan met Roche (SIX: RO, ROG; OTCQX: RHHBY), een wereldwijde pionier in geneesmiddelen en diagnostiek, in een niet-exclusieve overeenkomst om de wereldwijde toegang tot SpeeDx infectieziekte- en antibioticaresistentie tests en -technologie uit te breiden.

“Deze overeenkomst is een belangrijk keerpunt voor ons bedrijf en zal meer patiënten en clinici over de hele wereld in staat stellen toegang te krijgen tot belangrijke diagnostische hulpmiddelen voor het beheer van antibioticaresistentie”, aldus Colin Denver, CEO van SpeeDx. “Onze innovatieve diagnostische tests gaan verder dan eenvoudige detectie van pathogenen en ondersteunen resistentie-geleide therapie – ze bieden informatie over antibioticaresistentie om clinici de informatie te geven die ze nodig hebben om de juiste behandelbeslissingen te nemen.”

SpeeDx
Australia, New Zealand and Europe
Madeline O’Donoghue – SpeeDx

Rick Roose – RCI Healthcare Public Relations

Release Summary

Roche will have non-exclusive access to existing tests/technology - enabling global expansion of diagnostic products for management of AMR in STIs.

SpeeDx
Australia, New Zealand and Europe