WellO2: tegendruk Stoomademhaling helpt bij stemsymptomen

Various renown voice professionals have been using WellO2 to help with their voice problems. Among the artists is Uriah Heep’s lead singer Bernie Shaw, who has warmly endorsed WellO2. (Photo: Business Wire)

KUOPIO, Finland--()--Training met een tegendruk-ademhalingstoestel heeft het potentieel om de spraakkwaliteit te verbeteren, zoals blijkt uit een recent pilootonderzoek in Finland. Een rapport over de studie werd gepubliceerd in Journal of Voice, een peer-reviewed publicatie die wordt beschouwd als 's werelds eerste tijdschrift voor stemgeneeskunde en onderzoek.

Het protocol van een andere studie, die nu de voordelen onderzoekt van het gebruik van WellO2, een uniek tegendruk-ademhalingsapparaat voor stoom, bij patiënten met chronische obstructieve longsymptomen, is goedgekeurd door de ethische commissie van de Universiteit van Tampere. Beide onderzoeken richten zich op de effecten van de combinatie van de inspiratoire en expiratoire spiertraining met warme stoom.

Tuomas Mattelmäki CEO, Hapella Oy
Tuomas.mattelmaki@wello2.com