Newzik haalt € 3 miljoen op om een revolutie teweeg te brengen in de wereld van de bladmuziek

Newzik ontwikkelt software voor de hele keten van de muziekscore-branche. Naast het afstemmen van haar diensten op de behoeften van uitgevers en individuele muzikanten, is Newzik momenteel het enige bedrijf dat orkesten, operahuizen en muziekscholen ondersteunt in hun digitale transitie.

Loading media player...

Ervaringen van een Newzik-klant (Tonkunstler Orchestra, Oostenrijk).

PARIJS--()--Het Franse bedrijf Newzik(officiële naam van het bedrijf: SyncSing), een leider in digitale bladmuziek, is een van de weinige bedrijven die de fondsenwerving (€ 3 miljoen aan particuliere investeringen) heeft afgerond ondanks de huidige situatie, na gebruikmaking van eigen middelen voor ontwikkeling in de afgelopen vijf jaar.

Deze crisis heeft het belang van de missie van Newzik versterkt, die sinds 2015 bestaat uit het ondersteunen van professionele, studenten- en amateurmuzikanten door het ontwikkelen van digitale tools die hen in staat stellen om op afstand te werken.

Newzik:
Aurélia Azoulay-Guetta