Velodyne Lidar kondigt overeenkomst aan met EasyMile

Velodyne Lidar-sensoren voeden de EasyZile’s EZ10 autonome voertuigen

EasyMile will enhance its EZ10 shuttle fleet with Velodyne’s state-of-the-art sensors for safe and efficient navigation on roadways. (Photo: Mathieu Petit and EasyMile - EZ10 - Linköping, Sweden)

SAN JOSE, Californië--()--Velodyne Lidar, Inc. kondigde vandaag een driejarige overeenkomst aan met EasyMile, een wereldleider in zelfrijdende technologie en slimme voertuigoplossingen. EasyMile gebruikt Velodyne lidarsensoren bij de productie van zijn EZ10 autonome passagiersshuttles die worden ingezet op openbare en particuliere wegen in meer dan 30 landen over de hele wereld.

EasyMile zal zijn EZ10-shuttlevloot uitbreiden met de ultramoderne sensoren van Velodyne voor veilige en efficiënte navigatie op wegen. De EZ10-shuttle, elektrisch en zonder bestuurder, was een van de eerste autonome shuttles die in april 2015 werd gelanceerd. Hij heeft een trackrecord van meer dan 200 implementaties en meer dan 600.000 km gereden in autonome modus en een van de meest geavanceerde technologie die momenteel beschikbaar is. De shuttle, die plaats biedt aan maximaal 15 passagiers, heeft een ingebouwde geautomatiseerde elektrische oprit om de toegankelijkheid voor personen met een handicap te ondersteunen.

Press contact Velodyne Lidar, Inc.
Landis Communications Inc.
Sean Dowdall
(415) 286-7121, velodyne@landispr.com

Press contact Velodyne Lidar, Inc.
Landis Communications Inc.
Sean Dowdall