J-serie gasturbinevloot van MHPS behaalt een miljoen commerciële bedrijfsuren

• Behaalt een wereldrecord in betrouwbaarheid van 99,5%
  • De nieuwste verbetering is de grootste en zuinigste gasturbine die overal ter wereld in bedrijf is
  • 30% hernieuwbare waterstofcapaciteit, met 100% capaciteit in ontwikkeling

LAKE MARY, Fla., April 15, 2020 — Mitsubishi Hitachi Power Systems’ (MHPS) J-Series gas turbine installed fleet today reached one million hours of commercial operation. Shown: MHPS M501JAC rotor at Takasago Works. (Photo: Business Wire)

LAKE MARY, Florida.--()--De geïnstalleerde J-serie gasturbinevloot van Mitsubishi Hitachi Power Systems (MHPS) bereikte vandaag een miljoen uur aan commerciële bedrijfsuren, bijna het dubbele van dat van vergelijkbare gasturbines van concurrenten. Deze gasturbineserie, de grootste en meest geavanceerde van het bedrijf, is toonaangevend in de sector met betrouwbare, efficiënte energieopwekking en flexibiliteit om te voldoen aan strenge nieuwe normen voor gereduceerde koolstofemissies. De J-serie is in 2011 geïntroduceerd en levert een toonaangevende algehele betrouwbaarheid van 99,5% en een efficiëntie van meer dan 64%.

Drieënveertig gasturbines uit de J-serie zijn in commerciële exploitatie en de totale bestelde capaciteit bedraagt wereldwijd meer dan 25 GW. Honderd exemplaren zijn technisch geselecteerd in Brazilië, Canada, Japan, Mexico, Peru, Taiwan, Thailand, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

Donald Schubert, Principal bij SHL Consulting LLC en voormalig Senior Vice President van Marshes Global Power Practice, zei: "MHPS blijft bewezen technologie omarmen in hun gasturbinevloot. De verzekerbaarheid van de operationele exemplaren blijft op een absoluut hoogtepunt voor de machines met een groot frame van MHPS."

In veel delen van de wereld vervangt de gasturbine uit de J-serie vaak de gepensioneerde kolencentrale of wordt ze geïnstalleerd als alternatief voor de kolencentrale. In vergelijking met kolencentrales van hetzelfde formaat hebben een miljoen bedrijfsuren uit de J-serie geleid tot een CO2-emissiereductie van 270 miljoen ton. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 1.346.918 treinstellen verbrande kolen.

Ken Kawai, president en CEO van MHPS: "Terwijl we nadenken over de belangrijke mijlpaal van het behalen van een miljoen bedrijfsuren met onze J-serie gasturbine, weten we dat het belangrijkste onderdeel van die prestatie is dat we al die uren met 99,5% betrouwbaarheid hebben gedraaid. Het begon allemaal met T-Point, onze eigen energiecentrale met gecombineerde cyclus in Takasago, Japan. Onze extreme betrouwbaarheid komt niet door goed geluk. Het is omdat we de duurzaamheid en betrouwbaarheid van elke nieuwe technologische vooruitgang 8.000 uur testen voordat we deze naar onze klanten verzenden. We hebben nu een tweede T-Point gebouwd, T-Point 2, waar onze nieuwste ontwikkeling, de hypermoderne luchtgekoelde 60 Hz JAC, net is gesynchroniseerd met het elektriciteitsnet en de volledige belasting heeft bereikt. Stap voor stap hebben we de grootste, meest betrouwbare en zuinigste gasturbine ter wereld ontwikkeld."

Recente innovaties in de J-serie zijn gericht op verdere verlaging van de CO2-uitstoot. Vorige maand ontving het bedrijf een order van de Intermountain Power Agency in Delta, Utah, voor twee JAC-gasturbines die tot 30% hernieuwbare waterstofbrandstof kunnen verbruiken. Uiteindelijk kunnen deze turbines 100% hernieuwbare waterstofbrandstof verbruiken. Het 30% waterstofsysteem zal de CO2-uitstoot met meer dan 75% verminderen in vergelijking met een kolencentrale van hetzelfde formaat en het 100% waterstofsysteem zal de CO2-uistoot volledig elimineren. MHPS ontwikkelt ook de productie en opslag van hernieuwbare waterstof op netschaal via het project Advanced Clean Energy Storage (ACES) in Delta, Utah.

Paul Browning, President en CEO van MHPS Americas en nieuw benoemde Chief Regional Officer voor Europa, Afrika en het Midden-Oosten, zei: "In de toekomst zal elke MHPS-gasturbine die wereldwijd wordt verkocht, over hernieuwbare waterstofcapaciteit beschikken. Dit biedt onze klanten de mogelijkheid om vandaag een aardgascentrale te kopen en deze in de loop van de tijd om te zetten in een opslagfaciliteit voor hernieuwbare energie. Dit geeft fabrieksbeheerders de flexibiliteit om nu en in de toekomst te kiezen welke mix van opwekking van aardgas en opslag van hernieuwbare energie het beste voldoet aan de behoeften van hun elektriciteitsnetten. We bieden oplossingen voor energieopwekking en -opslag waarmee onze klanten de klimaatverandering kunnen bestrijden en de welvaart van de mens kunnen bevorderen. Dit is een verandering in energie."

Over Mitsubishi Hitachi Power Systems Americas, Inc.

Mitsubishi Hitachi Power Systems Americas, Inc. (MHPS Americas), met het hoofdkantoor in Lake Mary, Florida, heeft meer dan 2.000 experts op het gebied van energieopwekking en energieopslag in dienst. Onze werknemers zijn erop gericht klanten in staat te stellen de klimaatverandering betaalbaar en betrouwbaar te bestrijden en tegelijkertijd de welvaart van de mens te bevorderen. De expertise van MHPS Americas omvat technologieën en diensten voor aardgas, stoom, luchtvaart afgeleide producten, geothermische en gedistribueerde hernieuwbare energieopwekking, samen met opslagsystemen voor hernieuwbare waterstof en accu-energie, oplossingen voor klimaatregelingssystemen en digitale oplossingen die autonome operaties en behoud van stroomactiva mogelijk maken in heel Noord- en Zuid-Amerika. MHPS Americas is een dochteronderneming van Mitsubishi Hitachi Power Systems (MHPS), een joint venture tussen Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. en Hitachi, Ltd. die hun activiteiten integreren in systemen voor energieopwekking.

Meer informatie over MHPS kunt u vinden op www.changeinpower.com.

Sharon Prater
+1 407-688-6200