Kayrros- en Copernicus-beelden maken kwantificering van wereldwijde methaanlekken mogelijk die equivalent is aan 1,8 gigaton CO²-emissies

Kayrros kondigt nieuwe technologie aan voor de identificatie van methaanemissies op wereldschaal en een belangrijke bijdrage aan de vermindering van klimaatverandering

Sample of abnormal methane concentrations (40 ppb above background) detected by Kayrros – analysis over 2019. The size and colour of the circles indicate the size and intensity of the plume detected. The redder the colour, the higher the concentration of the methane plume. Source: Kayrros analysis, contains modified Copernicus data [2019]. (Graphic: Business Wire)

PARIJS--()--ayrros SAS, een toonaangevend wereldwijd platform voor het observeren van activa, kondigt vandaag de nieuwste bevindingen van zijn technologie aan voor het volgen, kwantificeren en toewijzen van wereldwijde methaanemissies. Kayrros gebruikt gegevens van de Sentinel-5 Precursor-satelliet van het European Space Agency (ESA) Copernicus-programma en heeft een detectie- en kwantificatiemodel gebouwd om emissies terug te leiden naar hun bron. Deze unieke en uitgebreide bevindingen tonen aan dat:

Kekst CNC
Elvira Eilert Pignal