Toonaangevende consumentenmerken Ariel, Pantene en Fairy versnellen reis om P & G’s ambitie 2030 te realiseren

P&G boekt aanzienlijke vooruitgang bij de recycling van kunststoffen, stimuleert een circulaire economie en bevordert een verantwoorde consumptie

Ariel (Photo: Business Wire)

GENEVE--()--Vandaag heeft de Procter & Gamble Company (NYSE: PG) belangrijke vorderingen aangekondigd bij Europese duurzaamheidsprojecten ter verwezenlijking van zijn “Ambition 2030” -doelstellingen.

P&G stimuleert de circulaire economie voor gerecycled plastic in Europa door het gebruik van circulaire hars in haarverzorgingsverpakkingen (polyethyleentereftalaat – PET) en haar flessen Ariel Liquid-wasmiddelen (partnerschap voor de levering van gerecycled hogedichtheidspolyethyleen – HDPE). Bovendien viert het bedrijf opmerkelijke onderscheidingen in zijn inspanningen om de sector te leiden op het gebied van verpakking, sortering en post-consumer gerecyclede harsvoorraad met het HolyGrail intelligent verpakkingsproject, winnaar van zowel de Circular Economy-innovatie van het jaar in de Edie Sustainability Awards in het VK, en het 1000 Efficient Solutions-label van de Solar Impulse Foundation. De merken Lenor, Unstoppables en Fairy worden de eerste commerciële implementaties van intelligente verpakkingen HolyGrail in Europa. Ariel Cold Wash en Fairy met zijn Fairycology-programma hebben ook het 1000 Efficient Solutions-label gekregen van de Solar Impulse Foundation voor het mogelijk maken van duurzame reiniging via minder energie- en waterverbruik zonder compromissen.

Davina Ramnarine
H+K Strategies for P&G Europe