Velodyne Lidar kondigt Anand Gopalan aan als nieuwe CEO

Oprichter van het bedrijf David Hall gaat verder als voorzitter van de raad van bestuur

Velodyne Lidar, Inc. announced Anand Gopalan as its new Chief Executive Officer (CEO). (Photo: Velodyne Lidar)

SAN JOSE, Californië--()--Velodyne Lidar, Inc. heeft vandaag Anand Gopalan aangekondigd als nieuwe CEO. Gopalan, die eerder Velodyne’s CTO was, neemt de positie over van Velodyne’s legendarische oprichter David Hall. Hall blijft fulltime voorzitter van de raad van bestuur en blijft actief betrokken bij het aansturen van de technologie, de productvisie en de bedrijfsstrategie van het bedrijf.

Gopalan is een vooraanstaand ingenieur en technologiemanager met ervaring in het opbouwen en leiden van wereldwijde technische organisaties. Hij kwam naar Velodyne in 2016 om een geavanceerd onderzoeks- en ontwikkelingsteam te vormen. Gopalan leidt de klantgerichte technologie- en productontwikkelingsteams van Velodyne om tegemoet te komen aan de marktbehoeften aan lidar-oplossingen die zijn ontworpen voor hoge prestaties, kostenoptimalisatie en productie in grote hoeveelheden.

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com