FLIR wint belangrijk contract van het Amerikaanse leger met een waarde tot $ 109 miljoen

Common Robotic System-Heavy (CRS-H) -programma geeft soldaten een geavanceerde robot voor de verwijdering van explosieven en andere gevaarlijke taken

The U.S. Army has chosen the FLIR Kobra™ robot for its Common Robotic System-Heavy (CRS-H) program. Soldiers will use the robot to perform a range of tasks, such as disarming vehicle-borne improvised explosive devices or other dangerous heavy-duty missions. (Photo: Business Wire)

ARLINGTON, Va.--()--FLIR Systems, Inc. (NASDAQ: FLIR) heeft aangekondigd dat zijn Kobra™ -robot is gekozen voor het Common Robotic System-Heavy (CRS-H) -programma van het Amerikaanse leger. Het vijfjarige productiecontract voor het bouwen van meer dan 350 onbemande grondvoertuigen (UGV’s) is maximaal $ 109 miljoen waard.

Het CRS-H-programma geeft het leger een ‘recordprogramma’ voor het bouwen en onderhouden van een vloot van grote UGV’s voor de komende jaren. Het CRS-H-platform vereist een robot met een gewicht tot 700 pond. Army Explosive Ordnance Disposal (EOD) -eenheden zullen het systeem gebruiken om een ​​reeks missies uit te voeren, zoals het ontwapenen van geïmproviseerde explosieve apparaten (VBIED’s), niet-ontplofte munitie of andere gerelateerde zware taken. Een verscheidenheid aan sensoren en nuttige ladingen kan ook aan de UGV worden toegevoegd om andere missies te ondersteunen.

Media Contact:
Joe Ailinger