Het Verslag over Burgerschap 2019 van P&G legt de nadruk op de inzet voor maatschappelijke impact, gendergelijkheid, diversiteit en insluiting en duurzaamheid

De inzet van het Bedrijf om een positief voorbeeld en een impuls voor groei te zijn wordt bevestigd door zijn hogere positie qua reputatie

P&G released its 2019 Citizenship Report, detailing progress in its Citizenship focus areas of Community Impact, Diversity & Inclusion, Gender Equality and Environmental Sustainability built on the foundation of Ethics and Corporate Responsibility. (Photo: Business Wire)

CINCINNATI--()--Vandaag heeft het Bedrijf Procter & Gamble (NYSE:PG) zijn Verslag over Burgerschap 2019 gepubliceerd waarin de vooruitgang wordt gespecificeerd van op ethiek en maatschappelijke verantwoordelijkheid berustende aandachtspunten inzake burgerschap zoals maatschappelijke impact, diversiteit en insluiting, gendergelijkheid en milieuduurzaamheid.

Gaande van de realisatie van de doelstellingen voor 2020 om 15 miljard liter schoon drinkwater te leveren via het programma Children’s Safe Drinking Water (CSDW) tot het stimuleren van gesprekken over gender- en rassengelijkheid, was 2019 een jaar waarin de P&G-leiding een aanzienlijke invloed heeft uitgeoefend op de maatschappij en op zijn medewerkers.

“Wij hebben burgerschap ingebouwd in ons bedrijf, en het gaat niet alleen om weldoen, maar het schept ook vertrouwen en eerlijkheid bij onze consumenten en stimuleert de groei en waardecreatie waardoor we een positief voorbeeld en een impuls voor groei kunnen zijn", aldus David Taylor, Voorzitter van de Raad van Bestuur, President en Hoofddirecteur van P&G. "Het gaat hier niet zomaar om een nevenactiviteit – dit is de manier waarop wij elke dag en overal ter wereld zaken doen."

Met bedrijfsactiviteiten in meer dan 70 landen ten dienste van vijf miljard mensen, zet het Bedrijf zijn omvang, innovatie en talentvolle medewerkers alsmede het bereik van haar 65 toonaangevende merken in om elke dag een positieve bijdrage te leveren.De bijdragen van P&G werden erkend door zijn hogere positie in 2019 op de lijst van de meest bewonderde bedrijven ter wereld van het tijdschrift Fortune en de Axios Harris Poll 100.

Bovendien hebben meer dan 80% van de P&G-medewerkers zich positief geuit over de inspanningen van het Bedrijf inzake burgerschap, waardoor burgerschap een hoog-scorende plaats inneemt in de jaarlijkse enquête van het Bedrijf in 2019.

De hoogtepunten van het Verslag over Burgerschap 2019 van P&G omvatten:

• Maatschappelijke impact: P&G heeft met zijn producten gevulde hulppakketten geleverd aan door natuurrampen getroffen gezinnen; het Bedrijf verleende hulp bij meer dan 25 natuurrampen, zoals de bosbranden en orkanen die grote delen van de Verenigde Staten hebben verwoest; het Bedrijf bood tevens hulp bij de overstromingen in de Indiasee staat Kerala en de dodelijke aardbeving en tsunami in Indonesië. Daarnaast is het Bedrijf, via zijn CSDW-programma een nieuwe verbintenis aangegaan om tegen het jaar 2025 25 miljard liter schoon drinkwater te leveren.
  • Diversiteit en insluiting: P&G was een platinum sponsor van World Pride in New York en heeft 50 locaties overal ter wereld die blijk geven van hun steun door verscheidene Pride-activiteiten. Het Bedrijf heeft “The Look” gelanceerd, de opvolger van de met een Emmy bekroonde film “The Talk”, om de discussie over racisme voort te zetten. P&G heeft ook neurodiversiteitsprogramma’s opgesteld op vier bedrijfslocaties om personen met autisme meer kansen te bieden.
  • Gendergelijkheid: P&G is goed op weg zijn doel te bereiken waarbij vrouwen en mannen in gelijke mate op alle niveaus vertegenwoordigd zijn: de hogere bedrijfsleiding en de Raad van Bestuur bestaan nu uit meer dan 40% vrouwen. Het P&G-merk Always heeft zijn #EndPeriodPoverty-campagne gelanceerd om om ervoor te zorgen dat meisjes hun school afmaken en Secret heeft meer dan $ 500.000 geschonken in het kader van de voortdurende steun van het merk aan de strijd voor gelijke betaling van het Amerikaanse vrouwelijke nationale voetbalteam.
  • Milieuverantwoordelijkheid: Het is in april een jaar geleden dat het Bedrijf het programma Ambition 2020 heeft opgesteld. Dit is een reeks gedurfde doelstellingen die betrekking hebben op de merken, de toeleveringsketen, de maatschappij en de medewerkers van P&G. P&G werkt ook samen met TerraCycle om het “melkboer”concept te introduceren; dit behelst herbruikbare verpakking via het Loop-systeem. Als een van de talrijke maatregelen die het Bedrijf heeft genomen om een oplossing te zoeken voor het wereldwijde probleem i.v.m. plastic afval, heeft het Bedrijf zijn krachten gebundeld met meer dan 40 ondernemingen om het programma "Alliance to End Plastic Waste" op te richten en heeft zich ingezet om het wereldwijde gebruik van nieuw plastic in productverpakkingen met de helft te reduceren tegen het jaar 2030.

Dit is het 20e opeenvolgende jaar dat P&G een verslag heeft gepubliceerd met betrekking tot de inspanningen van het Bedrijf om een positief effect te hebben op de wereld, te beginnen met het eerste Duurzaamheidsverslag van P&G in 1999. U kunt de Executive Summary [Samenvatting van de leiding], een samenvatting van 24 bladzijden over de vooruitgang en de verhalen online vinden evenals een detailed version of the report [een gedetailleerde versie van het verslag] van meer dan 140 bladzijden.

Over Procter & Gamble

P&G biedt consumenten over de hele wereld een van de sterkste portefeuilles met vertrouwde toonaangevende kwaliteitsmerken, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, en Whisper®. De P&G-gemeenschap is werkzaam in nagenoeg 70 landen wereldwijd. Ga naar http://www.pg.com voor het laatste nieuws en informatie over P&G en zijn merken.

Julie deSylva, Weredlwijde Bedrijfscommunicatie
513-780-0006