Active Inceptors van BAE Systems behalen certificering op Gulfstream G600 en G500

BAE Systems has been a world leader in active inceptor technology for more than 25 years. (Photo: BAE Systems, Inc.)

ROCHESTER, Engeland--()--BAE Systems heeft vandaag een kritieke mijlpaal bereikt met de certificering van haar actieve inceptors voor Gulfstream’s G600- en G500-vliegtuigen. De certificeringen zijn afkomstig van de Federal Aviation Administration voor het G600-vliegtuig en European Aviation Safety Agency voor het G500-vliegtuig. De prestatie markeert de tweede reeks certificeringen voor de actieve sticks van BAE Systems in civiele toepassingen, die vorig jaar voor het eerst werden gecertificeerd op Gulfstream’s G500-vliegtuigen.

“Onze actieve inceptors zullen piloten van deze vliegtuigen een verhoogd omgevingsbewustzijn bieden en verbeterde afhandeling mogelijk maken om een veilige en stabiele vlucht van de G500- en G600-vliegtuigen van Gulfstream te handhaven,” zei Ehtisham Siddiqui, vice-president en algemeen manager van Controls & Avionics Solutions bij BAE Systems.

BAE Systems
Anthony DeAngelis