Machine Reading Company Causaly identificeert Connections Verborgen in Miljoenen Biomedical Publicaties - Verhoogt $ 5m in Serie A geleid door Pentech

Causaly quickly interprets and visualises cause-and-effect relationships hidden in millions of biomedical articles. (Photo: Causaly)

LONDEN--()--Causaly, het AI-bedrijf dat computers leert om biomedische kennis te lezen, begrijpen en interpreteren, is verheugd om zijn serie A fondsenwervingsronde aan te kondigen, waarbij nieuwe en bestaande investeerders $ 4,8 miljoen aan het bedrijf hebben vastgelegd. Pentech Ventures leidde de ronde samen met EBRD Venture Capital, met deelname van bestaande investeerders Marathon Venture Capital.

100.000 biomedische artikelen worden elke maand toegevoegd aan de meer dan 30 miljoen die al zijn gepubliceerd - wat het tijdrovend en inefficiƫnt maakt om sleutelrelaties te ontcijferen, en opkomende ontdekkingen kunnen gemakkelijk worden gemist. Causaly's natuurlijke taalverwerking AI is het lezen en begrijpen van biomedische literatuur op dezelfde manier als mensen - alleen Causaly heeft alles gelezen wat ooit in biomedicine is geschreven en kan binnen enkele seconden relevante relaties visualiseren. Belangrijke beslissingen kunnen snel worden ondersteund door al het beschikbare bewijs, waar eerder literatuuronderzoek weken of zelfs maanden kon duren.

Magdalena Sommenvik
+447885994740, m.sommenvik@causaly.com