IDEMIA verwerft X Core Technologies’ metaalbetaalkaartactiviteiten en lanceert het Smart Metal Art Offer

(Photo: Business Wire)

COURBEVOIE, Frankrijk--()--In een tijd waarin de vraag naar metalen betaalkaarten toeneemt, breidt IDEMIA, de wereldleider in Augmented Identity, zijn bestaande aanbod uit met Smart Metal Art, een nieuwe reeks metalen betaalkaarten die volledig geschikt is voor contactloze betalingen. Smart Metal Art is afkomstig van de acquisitie van X Core’s metaalbetaalkaartactiviteiten en bijbehorende patenten. Smart Metal Art is ontworpen voor de massale markt met dubbele interface en is al gecertificeerd door Visa, Mastercard en Amex.

In een zakelijke omgeving met zowel online als offline aanbiedingen, worden metalen betaalkaarten massaal gebruikt door gebruikers die een bloeiende markt vertegenwoordigen. Uit een wereldwijde consumentenstudie van 2018 blijkt dat meer dan 50% van de consumenten bereid is te betalen voor een metalen kaart, waarvan 70% jonger is dan 351 jaar. Fintech-bedrijven hebben bijna alle metalen betaalkaarten en grote banken verstrekken ook metalen kaarten aan hun vermogende klanten.

For business information, please contact:
Tim Wright, VP Metal Card and Advanced Card Bodies
Timothy.WRIGHT@idemia.com

Hanna SEBBAH - idemia@havas.com

For business information, please contact:
Tim Wright, VP Metal Card and Advanced Card Bodies
Timothy.WRIGHT@idemia.com