Inspired en Berklee lanceren exclusief partnerschap

Het nieuwe initiatief, genaamd 'Inspired by Berklee', beschikt over een baanbrekend curriculum en een 'artists-in-residence'-programma dat hedendaagse muziek-, dans-, theater- en creatieve vaardigheden ontwikkelt in Inspired-scholen wereldwijd

(Photo: Business Wire)

LONDEN & BOSTON, Mass.--()--Inspired, een toonaangevend wereldwijd netwerk van 53 premium-scholen, heeft ingestemd met een exclusief partnerschap met Berklee om een innovatief curriculum en 'artist-in-residence'-programma te introduceren dat nieuwe normen in creatief en artistiek onderwijs voor jongeren stelt. Het programma zal 'Inspired by Berklee' worden genoemd..

Door de samenwerking krijgen alle Inspired-scholen wereldwijd docenten toegewezen van het bekroonde docenten-, studenten- en alumnibestand van Berklee. Zij zullen werken met de docenten en studenten van Inspired-scholen aan het ontwikkelen van hedendaagse muziek-, dans-, theater- en creatieve onderwijsprogramma's en -ervaringen in deelnemende scholen. Het partnerschap gaat verder dan de ontwikkeling van een traditioneel curriculum voor de podiumkunsten en omvat ook technologie-, mediaproductie- en creatief ondernemerschapsonderwijs. Het doel van de samenwerking is om Inspired-studenten de creatieve vaardigheden en denkwijzen te bieden die nodig zijn om te slagen, te leiden en te innoveren in de snelle economie van de 21e eeuw.

Berklee-alumni, waaronder sterren zoals Quincy Jones, John Mayer, Esperanza Spalding en Annie Clark (St. Vincent), hebben gezamenlijk meer dan 295 Grammy's gewonnen, evenals verschillende Oscar-, Emmy- en Tony-onderscheidingen.

Inspired heeft 53 premium-scholen in handen over de hele wereld, waaronder de Reddam House-scholen in Engeland, Australië en Zuid-Afrika; de International School of Europe-groep in Italië; de ACG-scholen in Nieuw-Zeeland en Indonesië; Colegio San Patricio en Sotogrande International School in Spanje; PaRK International Schools en St. Peter's in Portugal; St. John's International School in België; St. George’s International School in Zwitserland; de British School of Bahrain; Brookhouse Schools Kenya; Cambridge College en Colegio Altair in Peru; Blue Valley School in Costa Rica; Australian International School in Vietnam en vele andere toonaangevende, hoog presterende scholen. Inspired staat voor studentgericht, holistisch onderwijs, waarbij studenten worden aangemoedigd om hun unieke sterke punten en passies te ontdekken in de wetenschap, sport en de podium- en creatieve kunsten.

Inspired by Berklee-scholen zullen een bezoekrooster ontwikkelen met geselecteerde artiesten in residentie. Deze zullen studenten leiden bij de ontwikkeling van projecten en samenwerkingen die voor inzichten en trends in de hedendaagse muziek, dans, theater en creatieve media zullen zorgen in de schoolomgeving.

Inspired by Berklee zal openbare voorstellingen omvatten door bezoekende Berklee-docenten die zullen samenwerken met de studenten en docenten van Inspired om originele werken te maken die binnen de scholen worden uitgevoerd.

Daarnaast zal Berklee jaarlijkse workshops houden op haar campussen in Boston en Valencia, Spanje, en in het nieuwe centrum in New York City, voor docenten in de podiumkunsten aan deelnemende Inspired-scholen om hun professionele ontwikkeling te bevorderen en hen voor te bereiden op het lesgeven van het Inspired by Berklee-programma van het komende jaar.

Voor Inspired by Berklee wordt bovendien een online onderwijshulpbron ontwikkeld om studenten te voorzien van materialen en inspiratie om te helpen bij de bevordering van hun creatieve opleiding en expressie. De bekroonde Berklee Online is 's werelds grootste online muziekschool die online cursussen, uit meerdere cursussen bestaande certificaatprogramma's en bachelor- en masteropleidingen biedt.

Nadim M. Nsouli, oprichter, voorzitter en CEO van Inspired, stelde: "Inspired by Berklee is een ongelooflijk opwindend initiatief dat de vaardigheden, inzichten en creatieve dynamiek van 's werelds toonaangevende hedendaagse muziek-, dans- en theaterinstelling zal brengen in een schoolomgeving."

"Bij Inspired hechten we enorm veel belang aan de rol van muziek, dans en theater bij het helpen van onze leerlingen om een afgeronde opleiding te volgen, hun zelfvertrouwen en leiderschapsvaardigheden op te bouwen en te leren zich creatief uit te drukken via de meest uiteenlopende media."

"Het krijgen van een opleiding van wereldklasse betekent veel meer dan alleen voldoen aan de vereisten van een op examens gebaseerd curriculum, en de samenwerking met Berklee geeft onze leerlingen een unieke onderwijskans die maar weinig anderen ooit zullen ervaren."

Inspired by Berklee wordt gelanceerd in januari 2020, aanvankelijk met een aantal Inspired-scholen die zullen deelnemen aan het programma. Het zal tot september 2020 op alle Inspired-scholen worden uitgerold.

Panos A. Panay, Senior Vice President for Global Strategy & Innovation bij Berklee, verklaarde: "Berklee College of Music heeft het creatieve en carrièrepotentieel van enkele van 's werelds meest geïnspireerde artiesten gestimuleerd, waardoor ze hun talenten konden verfijnen en honderden Grammy's, Tony's, Oscars en Emmy's wisten te winnen, evenals hun collectieve industrieën konden leiden en herdefiniëren. Het is enorm opwindend om met Inspired samen te werken om die creatieve capaciteit naar studenten op de Inspired-scholen te brengen en om bij te dragen aan het vormen en ontwikkelen van een nieuwe generatie makers, innovators en leiders op een vroeg en cruciaal moment in hun leven."

De President van Berklee, Roger H. Brown, voegde eraan toe: "Berklee heeft een krachtige techniek ontwikkeld voor het onderwijzen van muziek, dans en theater die creativiteit, samenwerking en improvisatie benadrukt," aldus Brown. "We zijn erg enthousiast over onze relatie met Inspired omdat we hiermee de kracht van deze methode kunnen delen binnen een dynamisch K-12-netwerk over de hele wereld. Volgens ons zal het de opleiding van deze studenten verrijken, of ze nu wetenschappers, bedrijfsleiders, schrijvers, artsen, advocaten of voorstanders van de podiumkunsten worden."

- Einde –

Over Inspired

Inspired is een toonaangevende wereldwijde groep van premium-scholen die actief is in Europa, Azië-Pacific, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika en meer dan 40.000 studenten opleidt via een wereldwijd netwerk van meer dan 53 scholen. Inspired biedt een frisse en eigentijdse benadering ten aanzien van onderwijs door traditionele onderwijsmethoden en leerplannen opnieuw te evalueren en een dynamischer, relevanter en krachtiger opleidingsmodel te creëren. Ga voor meer informatie naar www.inspirededu.com of volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Over Berklee

Berklee is het vooraanstaande instituut voor hedendaagse muziek en de podiumkunsten en biedt bachelor- en masteropleidingen aan op haar campussen in Boston, Massachusetts en Valencia, Spanje, en via het bekroonde programma voor afstandsonderwijs, Berklee Online. Toegewijd aan het stimuleren van het creatieve en carrièrepotentieel van 's werelds meest geïnspireerde kunstenaars, wordt Berklee's toewijding aan kunstonderwijs weerspiegeld in het werk van haar studenten, docenten en alumni: honderden onder hen zijn erkend met een Grammy, Tony, Oscar of Emmy Award.

Aan het Berklee College of Music en het Boston Conservatory at Berklee verkennen studenten interdisciplinaire benaderingen van muziek, dans, theater, film, bedrijfsleven, gezondheidszorg, onderwijs, technologie en meer. Onze baanbrekende jeugdprogramma's bereiken achtergestelde klaslokalen in de gehele VS en daarbuiten. Met studenten en alumni uit meer dan 100 landen en onderwijspartners over de hele wereld smeden we nieuwe verbindingen tussen kunstvormen, muzikale tradities en technologieën om een dynamische, diverse en samenwerkende wereldwijde kunstgemeenschap op te bouwen. Meer informatie op berklee.edu.

Nadim M Nsouli
Oprichter, CEO en voorzitter van Inspired