FLIR neemt Tethered Drone-activa en -technologie over van Aria Insights

Overeenkomst met UAS Pionier, voorheen CyPhy Works, met inbegrip van intellectuele eigendom, meervoudige octrooien

For military use and other applications, tethered drones can deliver persistent situational awareness. They connect to a base station, or vehicle, that provides continuous power and secure communications. (Photo: Business Wire)

ARLINGTON, Va.--()--FLIR Systems, Inc. (NASDAQ: FLIR) kondigde aan dat het de intellectuele eigendom (IP) en bepaalde bedrijfsmiddelen van Aria Insights, Inc. heeft verworven. De voorwaarden van de overeenkomst werden niet onthuld.

Aria, voorheen bekend als CyPhy Works, Inc., was pionier in de ontwikkeling van gekoppelde kleine onbemande antennesystemen (sUAS). Aria werd in 2008 opgericht door medeoprichter van iRobot Helen Greiner en werd ondersteund door verschillende toptechnologie-investeerders. Aria ontwikkelde met name de Persistent Aerial Reconnaissance and Communications (PARC) tethered drone. Het bedrijf staakte zijn activiteiten in maart 2019.

Media Contact:
Joe Ailinger, Jr.