EP Henry introduceert ‘s werelds eerste geprefabriceerde producten vervaardigd met CO2-hard Solidia-beton

Duurzame producten hebben een 70% kleinere ecologische voetafdruk en besparen tegelijkertijd water, energie en productietijd

EP Henry's CO2-cured Solidia Concrete™ pavers made from low-carbon Solidia Cement™ at the Elsmere, Delaware Fire Company (Photo: Business Wire)

WOODBURY N.J. & PISCATAWAY, N.J.--()--EP Henry, de toonaangevende producent van betonproducten in Noord-Amerika, heeft in samenwerking met  Solidia Technologies®, een start-up op het gebied van cement- en betontechnologie, de eerste producten ter wereld geïntroduceerd die gemaakt zijn met koolstofarme Solidia Concrete™. Door gebruik te maken van LafargeHolcim’s Solidia Cement™ als basis, dat tijdens de productie lagere temperaturen vereist en daardoor minder koolstof uitstoot, worden Solidia Betonproducten uitgehard met CO2 in plaats van water, waardoor hun totale koolstofvoetafdruk tot 70% wordt verminderd in vergelijking met traditioneel beton.

Ellen Yui, YUI+Company Inc.
m: 301-332-4135 ellenyui@yuico.com

Marianne Anzaldo, EP Henry
m: 856-371-1522 manzaldo@ephenry.com

Ellen Yui, YUI+Company Inc.
m: 301-332-4135 ellenyui@yuico.com

Marianne Anzaldo, EP Henry