Shionogi en Ferrer sluiten een contract voor de promotie in Spanje van ▼ RIZMOIC® (naldemedine), een therapeutisch middel tegen door opioïden veroorzaakte obstipatie

AMSTERDAM & BARCELONA, Spanje--()--SHIONOGI BV, de Europese dochteronderneming van SHIONOGI & Co., Ltd. (Hoofdkantoor: Osaka, Japan, President & CEO: Isao Teshirogi, Ph.D., hierna "Shionogi") en Ferrer (hoofdkantoor: Barcelona, Spanje, CEO: Mario Rovirosa) hebben vandaag aangekondigd dat Shionogi en Ferrer een exclusieve promotieovereenkomst voor RIZMOIC® (naldemedine) in Spanje hebben gesloten voor de behandeling van opioïd-geïnduceerde constipatie (OIC) bij volwassen patiënten die eerder zijn behandeld met een laxeermiddel.

Shionogi heeft een sterke traditie opgebouwd in op onderzoek gestoelde geneeskunde. De onderzoeks- en ontwikkelingsinspanningen van het bedrijf richten zich op pijn/het centrale zenuwstelsel als een van zijn therapeutische aandachtsgebieden van belang.

De activiteiten van Ferrer bestrijken het hele gezondheidsspectrum in Spanje en vele andere landen wereldwijd, inclusief expertise in pijnmanagement door behandeling met opioïden.

Shionogi Europe
Dr. Mark Hill, Shionogi, mark.hill@shionogi.eu