LulzBot kondigt samenwerking in 3D-bioprinting met FluidForm aan

Aleph Objects Inc., manufacturer of LulzBot 3D Printers, has announced new bioprinting hardware coming summer of 2019 with the long term goal of building real functional tissues. (Photo: Business Wire)

LOVELAND, Colo.--()--Aleph Objects, Inc., fabrikant van LulzBot 3D Printers, kondigde hun samenwerking aan met FluidForm Inc., een innovator in 3D bioprinting. FluidForm’s FRESH-druktechniek, ontwikkeld in de Regenerative Biomaterials and Therapeutics Group van de Carnegie Mellon University, maakt het mogelijk om 3D te printen met bio-inkten en andere zachte materialen. Aleph Objects en FluidForm zullen hun expertise bundelen om nieuwe oplossingen voor bioprinting aan te bieden, met het eerste aanbod dat deze zomer verschijnt.

3D-bioprinting wordt al gebruikt in laboratoria om weefselsteigers en andere complexe biologische structuren te creëren. “We staan nog maar aan het begin van het bouwen van echte functionele weefsels met 3D bioprinting”, aldus FluidForm CTO Adam Feinberg.

Press Contact:
Eric Beardslee