ABS, Google Cloud en SoftServe werken samenom de haalbaarheid van AI-corrosiedetectie met AI aan te tonen

Het project combineert automatische structurele anomaliedetectie en inspectie op afstand voor een betere controle

ABS, Google Cloud and SoftServe Partner to Demonstrate Feasibility of AI-enabled Corrosion Detection (Photo: Business Wire)

HOUSTON--()--ABS, Google Cloud en SoftServe hebben een proefproject afgerond waarbij artificiële intelligentie (AI)-modellen (artificial intelligence) zijn toegepast om de mate van corrosie en coatingafbraak op schepen en offshoreconstructies op te sporen.

Het project heeft met succes de nauwkeurigheid van AI aangetoond in het opsporen en beoordelen van structurele anomalieën die vaak worden aangetroffen tijdens visuele inspectie. AI-technieken kunnen verder worden gebruikt om de beelden in de tussentijds te analyseren om inzicht te krijgen in de trends op het gebied van corrosie en coatingdefecten: “Digitale innovatie in AI zal de manier waarop onderzoeken en onderhoudsstrategieën worden uitgevoerd veranderen, waardoor er meer op de omstandigheden gebaseerde benaderingen van klasse en onderhoud zullen ontstaan”, aldus ABS-voorzitter, voorzitter en CEO, Christopher J. Wiernicki.

ABS Media Relations
Gareth Lewis