GA-ASI voert eerste middelhoge Trans-Atlantische vlucht uit met op afstand bestuurd vliegtuig

GA-ASI’s company-owned MQ-9B SkyGuardian RPA is scheduled to fly from the company’s Flight Test and Training Center in Grand Forks, North Dakota, USA, to Royal Air Force (RAF) Fairford in Gloucestershire, UK. The aircraft will then be on static display July 13-15 for the Royal International Air Tattoo (RIAT) airshow being held at RAF Fairford. The flight and display will commemorate the RAF’s centenary celebration (RAF100). (Photo: Business Wire)

SAN DIEGO--()--Op 10-11 juli is General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) van plan om voor het eerst een transatlantische vlucht uit te voeren met een op afstand bediend luchtvaartuig (MALE) op middelgrote hoogte. De MQ-9B SkyGuardian RPA van GA-ASI is eigendom van GA-ASI en zal vliegen van het Flight Test and Training Center van GA-ASI in Grand Forks, North Dakota, Verenigde Staten, naar Royal Air Force (RAF) Fairford in Gloucestershire, Verenigd Koninkrijk. Het vliegtuig zal daarna worden tentoongesteld op 13-15 Juli voor de Koninklijke Internationale Vliegshow (RIAT) zijn die op RAF Fairford wordt gehouden. De vlucht en tentoonstelling zijn ter ere van het honderdjarig bestaan van de RAF (RAF100).

“GA-ASI is er trots op de RAF in het afgelopen decennium te hebben ondersteund met onze MQ-9 Reaper®. Ter ere van de RAF100 viering, en om een nieuwe standaard in RPA uithoudingsvermogen te demonstreren, zullen we SkyGuardian vliegen over de Atlantische Oceaan,” zei Linden Blue, CEO, GA-ASI. “Gezien de uitstekende 100-jarige geschiedenis van de RAF, geloven wij dat deze vlucht een geschikte manier is om de positie van de RAF als leider in innovatie te vieren.

General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
Melissa Haynes
ASI-MediaRelations@ga-asi.com

General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
Melissa Haynes
ASI-MediaRelations@ga-asi.com