Smartmatic – Cybernetica krijgt opdracht van Europese Commissie voor onderzoeksproject Blockchain

LONDON--()--De Europese Commissie heeft het Smartmatic – Cybernetica Centre of Excellence for Internet Voting (SCCEIV) een nieuwe onderzoeksopdracht toegekend in het kader van het Horizon 2020-programma.

Het project “PRIViLEDGE” verenigt een consortium van belangrijke Europese spelers in cryptografisch onderzoek uit de domeinen fintech en blockchain die zullen samenwerken om de ontwikkeling van cryptografische protocollen voor privacy en veiligheid te bevorderen in de context van de gedistribueerde grootboektechnologie (DLT). Het project ging van start in januari 2018 en heeft een looptijd van 3 jaar.

Tot het consortium behoren Smartmatic – Cybernetica Centre of Excellence for Internet Voting, IBM Research Zurich, Universiteit van Tartu (UT), Technische Universiteit Eindhoven, Universiteit van Salerno, GRNET, Universiteit van Edinburgh, Guardtime AS en GUNET.

Smartmatic
Mrs. Samira Saba, +1-561-862-0747