Merz Venture Initiative Verhoogt investering in Cytrellis

FRANKFURT--()--Merz, een wereldleider op het gebied van medische esthetiek en neurotoxinen, kondigde vandaag aan dat het zijn investering in het in de VS gevestigde bedrijf voor medische technologie Cytrellis Biosystems, Inc. heeft verhoogd via zijn corporate venture-initiatief. Merz was een investeerder sinds april 2016 en nam voor het laatst deel aan de $28,5 miljoen B-financiering van Cytrellis. Daarnaast zal Michael Peterson, CTO – Merz Device Innovation Center en vertegenwoordiger van het Merz venture-initiatief, toetreden tot de Raad van Bestuur van Cytrellis.

“Deze nieuwe investeringsronde weerspiegelt het vertrouwen van Merz in zowel de technologie als het leiderschap van Cytrellis”, aldus Jörg Bergler, hoofd Global Corporate Development bij Merz. “We hebben uitstekende vooruitgang geboekt sinds onze initiële investering en zijn verheugd om de lopende klinische, productontwikkelings- en regelgevende activiteiten van het bedrijf verder te kunnen ondersteunen.

Merz Contact:
Merz Pharma GmbH & Co. KGaA