Winnaars van de Joensuu (Finland) City Challenge Innovatie Competitie bekendgemaakt: Smart City Apps en Surfen onder de winnaars

Winners of Joensuu (Finland) City Challenge Innovation Competition Are Announced: Smart City Apps and Surfing among the Winners (Photo: Business Wire)

JOENSUU, Finland--()--De winnaars van innovatiewedstrijd, georganiseerd door de Finse stad Joensuu zijn bekend. Vier oplossingen worden de komende 12 maanden geïmplementeerd in het centrum van Joensuu. Deze zijn ontwikkeld door Parquery uit Zwitserland, Leapcraft uit Denemarken, Risto Takala consortium uit Joensuu, Finland en Ctrl4 Enviro uit Spanje. De gekozen cases variëren van een stadslab-benadering tot computer toepassingen voor parkeerdrukte, verkeers- en publieksmonitoring en energieoptimalisatie in een zwembad. Daarnaast wordt in de rivier door het stadscentrum een kunstmatige golfslag getest.

De innovatiewedstrijd van de gemeente Joensuu zocht naar haalbare oplossingen voor vier verschillende uitdagingen, elk met een budget van 50.000 euro. Er waren in totaal 19 inzendingen.

The City of Joensuu
Dr. Janna Puumalainen, +358 50 5115028
Director of Strategy
janna.puumalainen@joensuu.fi

Release Summary

Winners of Joensuu (Finland) City Challenge innovation competition are announced: Parquery AG, Leapcraft ApS, Ctrl4 Enviro and Surf Joensuu.

The City of Joensuu
Dr. Janna Puumalainen, +358 50 5115028