Enquête: Minder dan 1 op de 3 bedrijven klaar voor GDPR termijn van 25 mei

ISACA-onderzoek identificeert belemmeringen voor GDPR-naleving en voordelen daarvan

Fewer than 1 in 3 companies say they’ll be ready for the GDPR compliance deadline next week, according to new research from ISACA. (Graphic: Business Wire)

ROLLING MEADOWS, Ill.--()--De uiterste termijn voor de naleving van de algemene verordening inzake gegevensbescherming (GDPR) is over acht dagen, maar volgens een nieuwe, wereldwijde enquête van ISACA zal slechts 29 procent van de bedrijven klaar zijn voor de wijziging. Vorige maand heeft ISACA in haar GDPR Readiness Survey de paraatheidsgraad, de belangrijkste belemmeringen voor naleving en de verwachte paraatheidstermijnen bijna in real time bekeken.

GDPR, een verordening van de Europese Unie, heeft met ingang van 25 mei 2018 gevolgen voor entiteiten die zaken doen in of met de EU. Niet alleen is de uiterste termijn het meest onvoorbereid, maar slechts ongeveer de helft van de ondervraagde bedrijven (52%) verwacht eind 2018 millenniumbestendig te zijn en 31% weet niet wanneer zij millenniumbestendig zullen zijn.

ISACA
Michelle Micor, +1-847-385-7217
mmicor@isaca.org
Kristen Kessinger, +1-847-660-5512
kkessinger@isaca.org

Release Summary

Only 29% of companies say they'll be compliant with GDPR on the May 25th deadline next week, according to new global research from ISACA.

ISACA
Michelle Micor, +1-847-385-7217