SGS vermindert CO2-voetafdruk in Ghana door REDAVIA Zonne-energie

Mark Davidson, SGS (right) and Dr. Alexander Harpe, Redavia signing contract (Photo: Business Wire)

MÜNCHEN & ACCRA, Ghana--()--SGS, een wereldwijde leider in inspectie, testen, verificatie en certificering, koos REDAVIA, een wereldwijde marktleider van kosteneffectieve, betrouwbare en schone huur van zonne-energie voor bedrijven en gemeenschappen, om haar eerste hernieuwbare energie-project in Ghana uit te voeren.

SGS Sustainability Strategy is opgebouwd rond vier pijlers (Professional Excellence, People, Environment en Community) ondersteund door groepsbreed beleid, wereldwijde programma’s en lokale initiatieven. Hun milieu pijler richt zich op het verminderen van de uitstoot en het behouden van SGS als CO2-neutraal bedrijf, dus het was een logische keuze om een beroep te doen op zonne-energie als aanvulling op hun bestaande elektriciteitsnet aansluiting, waarmee een volgende stap wordt gezet in de richting van het bereiken van de RE100-verplichting, wat betekent 100% van de elektriciteit uit hernieuwbare bronnen.

REDAVIA zal een zonnepark inrichten in de inspectie- en testfaciliteiten van SGS in Tema, de belangrijkste haven van Ghana. Met haar ervaring in alle belangrijke economische sectoren in Afrika ten zuiden van de Sahara, was REDAVIA de voor de hand liggende keuze voor een multinationale organisatie als SGS, waardoor ze de kostenbewuste aanpak van een succesvol bedrijf konden combineren met betrouwbare elektriciteit en hun MVO-praktijk.

REDAVIA
Angelika Kempf