Panasonic lanceert Off-Grid Solutions op honderdjarig jubileum

Power Supply Station installed in Indonesia as part of the project (West Kalimantan) (Photo: Business Wire)

OSAKA, Japan--()--Panasonic Corporation heeft aangekondigd dat het een project heeft gestart voor mensen die buiten het energienet wonen. Het project combineert educatieve activiteiten om het begrip van elektriciteit en de levering van gerelateerde producten van het bedrijf te bevorderen. Het Off-grid Solutions Project is deel van Panasonic’s initiatieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, ter viering van de honderdste verjaardag van de oprichting van het bedrijf dit jaar.

Dit nieuwe initiatief is bedoeld om de totstandbrenging van een duurzame samenleving te ondersteunen, waarbij elk individu die zonder toegang tot het elektriciteitsnet leeft, een onafhankelijk leven kan leiden. Panasonic doneert zijn producten zoals zonnegeneratie- en opslagsystemen, en daarbij bieden ze onderwijs en technische training om menselijke hulpbronnen te cultiveren en helpen bij het ontwikkelen van lokale bedrijfsmodellen die profiteren van elektriciteit.

Panasonic Corporation
Global Communications Department