Helperby Therapeutics maakt proefresultaten bekend voor unieke combinatie van antibioticatherapie bij ECCMID

Loading media player...

Helperby Therapeutics announces trial results for unique combination antibiotic therapy at ECCMID.

MADRID--()--Helperby Therapeutics Ltd (Helperby) heeft tijdens het European Congress of Clinical Microbiology and Infectious Diseases (ECCMID) gegevens gepresenteerd van Fase 1-resultaten over verdraagzaamheid, farmacokinetiek, farmacodynamiek en de werkzaamheid van AZT en colistine, zowel als gecombineerde therapie als tegen multi-geneesmiddelresistente Enterobacteriaceae (CRE), een van de ernstigste geneesmiddelenresistente pathogenen.

Helperby heeft daarnaast ook de preklinische gegevens gepresenteerd waaruit blijkt dat AZT actief is tegen carbapenem en colistine resistente Enterobacteriaceae. AZT is een terminator van de DNA-keten en vertegenwoordigt een nieuwe klasse van antibacteriƫle middelen tegen de meest resistente Gram-negatieve bacteriƫn. Verdere werden gegevens gepresenteerd die aantonen dat de combinatie actief is in dierenmodellen.

Helperby Therapeutics
Beth Lowes