Primex Pharmaceuticals benoemt Jostein Davidson en Angelo Colombo tot directielid

Primex Pharmaceuticals appoints Jostein Davidsen and Angelo Colombo (in picture) as board members. (Photo: Business Wire)

HELSINKI--()--Jostein Davidsen brengt het bedrijf meer dan dertig jaar aan ervaring in de internationale farmaceutische industrie. Zijn laatst vervulde functie was die van ceo van Acino Pharmaceuticals in Zwitserland.

Davidsen is de oprichter van Nycomed Russia-CIS, dat hij liet uitgroeien tot een toonaangevend farmaceutisch bedrijf in de regio voordat hij het in 2011 verkocht aan Takeda Pharmaceuticals. Davidsen werd vervolgens hoofd van het onderdeel Emerging Markets van Takeda in Zürich. Hij is door farma-nieuwsdienst Scrip uitgeroepen tot op één na invloedrijkste bestuurder in de farmaceutische industrie in opkomende markten.

Primex Pharmaceuticals
Mr. Kari Sarvanto, Group CEO