Quintiles introduceert precisiewerving van patiënten voor oncologisch onderzoek

Loading media player...

RESEARCH TRIANGLE PARK, N.C.--()--Quintiles, ‘s werelds grootste dienstverlener voor productontwikkeling en integrale geneeskunde, heeft vandaag zijn Precisiewerving aangekondigd. Dit nieuwe wervingsmodel is ontwikkeld voor een aanzienlijk snellere opstart van en patiëntwerving voor oncologisch onderzoek. Dit gebeurt door samenwerking met het netwerk van onderzoekscentra dat Quintiles in de Verenigde Staten onderhoudt. Daarbij maakt het bedrijf gebruik van secundaire gegevens (elektronische medische dossiers). Binnen dit nieuwe model wordt de traditionele opstart van een onderzoeksvestiging omgedraaid, waardoor een locatie pas opent nadat een patiënt is geïdentificeerd.

“De opkomst van precisiegeneeskunde, de schaarste van patiënten en onderzoekers en steeds complexere onderzoeksprotocollen vereisen innovatieve benaderingswijzes van de implementatie van klinische gegevens”, zei Cynthia Verst, president van de afdeling Klinische Operaties van Quintiles. “Dit systeem maakt gebruik van Quintiles’ diepgaande therapeutische expertise in oncologie, robuuste relaties met oncologisch onderzoekers en onze bewezen operationele excellentie bij het tijdig vinden en werven van de juiste patiënt en de juiste onderzoeker voor het juiste onderzoek.”

Quintiles Media Relations
Phil Bridges, (phil.bridges@quintiles.com)
+ 1.919.998.1653 (office) +1.919.457.6347 (mobile)
Quintiles Investor Relations