Octapharma investeert 80 miljoen in Glycotope

LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma AG investeert 80 miljoen euro voor een exclusieve wereldwijde licentie voor de recombinant-technologie van Glycotope en om minderheidsaandeelhouder te worden van Glycotope GmbH Berlin.

Glycotope is een wereldwijde leider in glycobiologie en ontwikkelt nieuwe en gepatenteerde biofarmaceutica met geoptimaliseerde en volledig menselijke glycosyleringstructuren alsook zeer specifieke antilichamen tegen glyco-epitopen op kankercellen. Naast de investering wil Glycotope in opdracht van Octapharma een reeks onderzoeksprojecten naar de overdracht van technologie en de versnelde ontwikkeling van bepaalde therapeutische eiwitten mogelijk maken.

“De toegang tot Glycotope’s Gex Cell Line Technology levert een groot aantal interessante en veelbelovende kansen op”, zegt voorzitter van Octapharma Wolfgang Marguerre.

Octapharma AG
Olaf Walter