Delticom: Våren kan begynne! Forbered bilen din for dager i solskinnet

• Eksperter rår til nøye inspeksjon

Delticom: Våren kan begynne! Forbered bilen din for dager i solskinnet (Photo: Business Wire)

HANNOVER--()--På denne årstiden begynner vårrengjøring over alt. Soldager vil også motivere mange bilkjørere til å forberede deres kjøretøy for det varmere halvåret. Nødvendige reparasjoner gjennomføres og bilen blir polert. Men det rekker ikke å se god ut. Sikkerhetseksperter anbefaler teknisk inspeksjon og kontroll av dekkene.

Her er et spørsmål som ofte dukker opp: Skulle jeg kjøpe nye dekk eller kan jeg fremdeles bruke mine gamle? “Det er avgjørende å huske at ette spørsmålet ikke kun gjelder økonomien, men først og fremst gjelder sikkerheten din. Hos dekkonline.com kan bilkjørere finne passende dekk sikkert og kjapt. For øyeblikket får bilister fem prosent rabatt på bildekk og hele dekksett”, så Thierry Delesalle fra dekkonline.com. Vis du vil informere deg om kjøp av nye dekk er det viktig å vite om tegnene som viser til at dekk må byttes.

Du skal bytte dekkene dine når...

… profilens dybde ikke lenger er tilstrekkelig - For sikkerhets skyld må sommerdekk ha en profildybde på minst 3 millimeter.

… skader blir synlige – Hvis du legger merke til revner eller blærer betyr dette at dekket må skiftes med en gang. Sånne skader kan ha farlige konsekvenser, eksempelvis tap av luft. Spesielt ved høy fart kan dette føre til farlige situasjoner, f.eks. når et dekk sprekker.

… vibrasjoner og rare lyder høres – Dette kan bety at dekk er ujevnt balansert. Ikke nøl med å spørre en ekspert om råd og ta et dekkskift i betraktning.

… dekkene dine er gamle – Dekkspesialister sier at du skal skifte dekk etter omtrent seks år. Gummien til eldre dekk begynner å bli sprø. Med tiden blir dekk utette og uelastiske. Da vil de ikke lenger oppfylle deres oppdage; full funksjonsdyktighet lar seg ikke gjenopprette.

Tid til å kjøpe nye dekk og hele dekksett

Viser din dekkinspeksjon at det er på tide du skulle tenke om å kjøpe nye sommerdekk? Hvorfor ikke kjøp dem så komfortabelt og fort som mulig. Hos nettbutikken dekkonline.com kan du kjøpe dekk og hele hjul nesten uten arbeid med noen få kllikker. Her finner du et stort utvalg av dekk fra mer enn 100 merker og 25 000 forskjellige modeller; dette omfatter blant annet konstnadsgunstige bildekk, motorsykkeldekk, terrengbildekk og lastebildekk. Dekk og hele hjul er alltid tilgjengelige, også under sesongens høydepunkt, og de kan leveres gratis* til kundens adresse eller en av dekkonline’s profesjonelle representanter**.

* 2 dekk og mer

** Det finnes for tiden mer enn 300 representanter i Norge

Sommerdekk får du hos www.dekkonline.com og mange andre Delticom nettbutikker

Butikk for handlere og verksted: www.dinedekk.com

Butikk for motorsykkeldekk: www.motorsykkeldekk.com

Dekktestside: www.dekktest.com

For mer informasjon om selskapet, vennligst besøk: www.delti.com

Kontakt:
Susanne Kindor-d’Unienville
Delticom AG
www.delti.com
Tlf.: +49 511 93634852
E-post: susanne.kindor@delti.com

Release Summary

Dekkonline.com: Nødvendige reparasjoner gjennomføres og bilen blir polert. Men det rekker ikke å se god ut. Sikkerhetseksperter anbefaler teknisk inspeksjon og kontroll av dekkene.

Kontakt:
Susanne Kindor-d’Unienville