Bin Zayed geeft details over steekpartij Abu Dhabi

HH Sheikh Saif bin Zayed during the press conference in which he revealed the details of Al Reem Island crime (Photo: Business Wire)

ABU DHABI, United Arab Emirates--()--Donderdag zei luitenant-generaal sjeik Saif bin Zayed Al Nahyan, vicepremier en minister van binnenlandse zaken van de Verenigde Arabische Emiraten, de verdachte van de moord op een Amerikaanse leerkracht heeft gearresteerd. De verdachte was in minder dan 24 uur opgespoord en binnen 48 uur na de steekpartij gearresteerd, benadrukte de minister.

Sjeik Saif bin Zayed Al Nahyan legde uit dat de verdachte na de steekpartij naar een ander gebouw in de zogeheten Corniche van Abu Dhabi ging. Hier plaatste ze een primitieve bom voor de deur van een Amerikaans-Egyptische arts. De politie kon deze bom tijdig onschadelijk maken.

The UAE Minister of Interior's General Secretariat, Tactical Affairs and Security Media Department
Abu Dhabi Police GHQ - Security Media
Chris Cron, +971-(0)-50-987-1317