De Enterprise Cloud Service van NTT Communications geeft Honda de mogelijkheid om het wereldwijde leveranciersnetwerk te versterken

- 14X snellere dataoverdracht in CAD, verlaging van 30% van jaarlijkse bedrijfskosten -

NTT Com's Enterprise Cloud solution for Honda (Graphic: Business Wire)

TOKIO--()--NTT Communications Corporation (NTT Com), het bedrijf voor ICT-oplossingen en internationale communicatie binnen de NTT (NYSE:NTT) Group, heeft vandaag aangekondigd dat autofabrikant Honda Motor Co., Ltd. de Enterprise Cloud service van NTT Communications gaat gebruiken om het wereldwijde leveranciersnetwerk te versterken met snellere, veiligere file sharing en verlaging van jaarlijkse bedrijfskosten.

NTT Com, een wereldwijde strategische partner van Honda, heeft de autofabrikant sinds 2013 voorzien van haar Enterprise Cloud service vanuit leveringscentra in Japan en Singapore. Tot op heden heeft Honda de eigen file sharing-snelheid met een factor van 14 verhoogd, terwijl het ook de bedrijfskosten op jaarbasis met 30% verlaagd heeft. Honda is momenteel van plan om het gebruik van de Enterprise Cloud-infrastructuur in andere essentiële onderdelen van haar wereldwijde business uit te breiden.

Enterprise Cloud van NTT Com (www.ntt.com/enterprise_cloud_e), de eerste privé-cloud die Software Defined Networking (SDN/Software Gedefinieerd Netwerken) implementeert, is gebouwd op een wereldwijde cloud-infrastructuur die vanuit 11 leveringscentra in 9 landen geleverd wordt. De cloud maakt gebruik van SDN om flexibele support voor kritieke enterprise-applicaties te bieden, en ook biedt het complete enterprise-oplossingen met de hoogste veiligheidsniveaus.

Het wereldwijde netwerk van Honda bestaat uit meer dan 10.000 leveranciers en 54 landen. In 2011 begon het met de reorganisatie van het interne systeem voor ontwikkeling, aanbestedingen en productie in specifieke markten, met als doel om de samenwerking tussen groepen te versterken, om daarmee snel prijs-competitieve producten te lanceren die voldoen aan de lokale vraag. Dergelijke samenwerking vereist het delen van CAD en andere enorme databestanden met leveranciers wereldwijd, maar Honda ervoer problemen met verschillende systemen en veiligheidsniveaus op de vele markten waar het actief is, wat resulteerde in trage dataoverdracht en ook nog gepaard ging met extra tijd en kosten om deze nieuwe systemen te introduceren.

De oplossing van NTT Com was om de Enterprise Cloud te gebruiken om bestaande systemen te standaardiseren en het verlagen van de tijd en de kosten van het implementeren van nieuwe systemen met een gevirtualiseerde omgeving. Het resultaat hiervan was dat Honda de overdrachtsnelheid van grote databestanden aanzienlijk heeft verhoogd en het leveranciersnetwerk in bredere zin heeft gestandaardiseerd, waardoor snellere en kostenefficiënte operaties voor ontwikkeling, aanbesteding en productie ondersteund worden.

1) Bestandoverdracht met hoge snelheid

De cloud-infrastructuur van Honda voor bestandoverdracht is direct verbonden aan Arcstar Universal One (www.ntt.com/universalone_e), de beheerde netwerkdienst van hoge kwaliteit van NTT Com. Naast overdracht van hoge snelheid tussen verschillende systemen in verschillende markten, heeft Honda de infrastructuur gebruikt om grotere efficiëntie te bereiken voor gerelateerde interne operaties.

2)Wereldwijd gestandaardiseerde beveiliging

De overstap naar de cloudomgeving van NTT Com heeft Honda de mogelijkheid gegeven om het wereldwijde beveiligingsbeleid te standaardiseren op een geïntegreerde manier via Camellia bestandencryptie, een 's-werelds sterkste encryptietechnologiëen, en het SSL communicatie-encryptieprotocol.

3) Snelle, goedkope wereldwijde implementatie van cloud-infrastructuur

Honda profiteert ook van een flexibele cloud-omgeving die verbonden is aan het wereldwijde netwerk van hoge kwaliteit van NTT Com. De cloud-infrastructuur van NTT Com, geleverd vanuit 11 leveringscentra in 9 landen, heeft Honda de mogelijkheid gegeven om systemen te implementeren die 90% sneller zijn en 30% minder kosten om te gebruiken dan voorheen.

"De Enterprise Cloud-oplossing van NTT Com heeft ons wereldwijde systeem voor collaboratieve productontwikkeling versterkt en geüpgraded", zei Mikiya Fujita van Honda, Manager van System Service Division, Global Master Management Department. "De cloud-infrastructuur heeft ons de mogelijkheid gegeven om beter met onze wereldwijde leveranciers samen te werken. We hebben onze processen ook gestroomlijnd en gestandaardiseerd en beveiliging verbeterd, terwijl de tijd en kosten van de implementatie van een nieuw systeem zijn verlaagd".

Richting de toekomst wil NTT Com blijven dienen als een wereldwijde strategische partner, terwijl Honda nog meer ICT-infrastructuur overzet naar de cloud voor nog sterkere operaties in ontwikkeling, aanbesteding en productie.

Over NTT Communications Corporation

NTT Communications levert adviesdiensten, architectuur, beveiliging en cloud-diensten om de informatie- en communicatietechnologie (ICT) van bedrijven te optimaliseren. Dit aanbod wordt ondersteund door de wereldwijde infrastructuur van het bedrijf, waaronder het toonaangevende wereldwijde tier-1 IP-netwerk, Arcstar Universal One™ VPN-netwerk, dat 196 landen/regio's bereikt, en meer dan 150 beveiligde datacenters.

www.ntt.com | Twitter@NTT Com | Facebook@NTT Com | LinkedIn@NTT Com

Media-/Gebruikerscontactpersoon