Yum! Brands, KFC, Pizza Hut en Taco Bell lanceren Ondersteuningsprogramma Wereldhonger met wereldwijde woordvoerster Christina Aguilera in nieuwe "Pass The Red Cup" uitdaging

Aguilera gebruikt haar krachtige stem om bewustzijn en financiering te vergroten voor bijna 850 miljoen hongerige mensen in de hele wereld

Yum! Brands, KFC, Pizza Hut and Taco Bell launch annual global World Hunger Relief effort with #PassTheRedCup challenge featuring multi-Grammy Award winner and international superstar Christina Aguilera. Nearly 850 million people are going hungry around the globe and Aguilera is urging people to share #PassTheRedCup on their social channels and donate U.S.$5 to feed 20 children. Every dollar raised will go directly towards the UN World Food Programme’s operations to fight hunger. To donate, visit HungertoHope.com. (Robb Dipple/Hilton Media Group)

LOUISVILLE, Kentucky (VS)--()--Yum! Brands (NYSE: YUM), moederbedrijf van KFC, Pizza Hut en Taco Bell, maakte in een openbare aankondiging de lancering bekend van haar jaarlijkse Ondersteuningsprogramma Wereldhonger met de "Pass The Red Cup" uitdaging met meervoudig Grammy-winnaar en internationale superster Christina Aguilera.

Volgens de Verenigde Naties zijn er wereldwijd bijna 850 miljoen mensen die chronisch aan honger lijden. Yum! Brands Ondersteuningsprogramma Wereldhonger is 's-werelds grootste initiatief vanuit het bedrijfsleven op het gebied van hongerbestrijding verspreid over meer dan 125 landen, met meer dan 40.000 KFC-, Pizza Hut- en Taco Bell-restaurants en 1,5 miljoen medewerkers. Het initiatief begon in 2007 in een poging tot het vergroten van het bewustzijn, om vrijwilligers te werven en geld in te zamelen voor het United Nations World Food Programme (WFP - Wereldvoedselprogramma van de VN) en andere hongerbestrijdingsinstanties.

De nieuwe "Pass The Red Cup" uitdaging is ontworpen ter bevordering van voorlichting en het inspireren van donaties aan Yum! Brands Wereldhongerbestrijding . Aguilera daagt de media, andere beroemdheden, invloedrijke mensen en haar fans in de hele wereld uit om #PassTheRedCup op hun sociale kanalen te delen voor het bevorderen van voorlichting over het probleem van honger in de wereld. Ze spoort mensen ook aan om VS$5 te doneren op de website van de campagne HungertoHope.com om te helpen om 20 schoolkinderen te voeden. Elke ingezamelde dollar gaat rechtstreeks naar de inspanningen van het WFP om honger over de hele wereld te bestrijden.

Aguilera zal verschijnen in een wereldwijde openbare aankondiging voor Wereldhongerbestrijding, posters in KFC-, Pizza Hut- en Taco Bell-restaurants, reclame en online inspanningen. Ze is sinds 2009 actief als vrijwillige woordvoerster voor Wereldhongerbestrijding en heeft geholpen om miljoenen voor de WFP en andere hongerbestrijdingsinstanties te verzamelen. Ze is ook een ''Ambassadeur tegen Honger'' voor het WFP en reisde naar Rwanda, Haïti en Guatemala in het kader van hongerbestrijding. In 2012 huldigde het World Food Program VS Aguilera en David Novak, voorzitter en CEO van Yum! Brands met het George McGovern Leadership Award aan het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken voor hun hongerbestrijdingsprogramma. Bovendien ontving ze een speciale Achievement Award bij de 2012 National Council of La Raza ALMA Awards en ontving ze in 2013 het eerste Muhammad Ali Humanitarian of the Year Award voor haar werk op het gebied van hongerbestrijding.

"De mooie gezichten van de kinderen die ik in Rwanda en in andere landen heb ontmoet staan mij elke dag bij en geven mij de passie om bewustzijn van de problemen van honger in de wereld te vergroten," aldus Aguilera. "Daarom spoor ik iedereen aan om met mij mee te doen en #PassTheRedCup voor het Ondersteuningsprogramma Wereldhonger van Yum! Brands. Samen kunnen we miljoenen kinderen van honger naar hoop brengen." Mensen kunnen de uitdaging van Aguilera accepteren door #PassTheRedCup op sociale kanalen te delen en door $5 te doneren op HungertoHope.com.

"Met bijna 850 miljoen mensen die wereldwijd honger lijden, moeten we allemaal helpen om een oplossing te vinden voor dit belangrijke probleem," aldus David Novak, voorzitter en CEO van Yum! Brands, Inc. "Wij zijn het WFP dankbaar voor hun ongelooflijke levensreddende hongerbestrijdingsprogramma's in ontwikkelingslanden en Christina Aguilera voor haar passie om het bewustzijn te vergroten en om mensen te inspireren om erbij betrokken te raken. Ik ben met name trots op onze 1,5 miljoen wereldwijde medewerkers in die vrijwilligerswerk doen in hun lokale gemeenschap om honger te bestrijden. Als een van de grootste restaurantbedrijven in de wereld hebben we het voorrecht en de verantwoordelijkheid om het voortouw te nemen in de strijd tegen de honger en het redden van levens," aldus Novak.

"Wij zijn dankbaar voor de samenwerking met Yum! Brands en de voortdurende inspanningen om het WFP te helpen om levens te redden door toegang te verstrekken tot voedingshulp ter ondersteuning van stabielere gemeenschappen in de hele wereld," aldus Ertharin Cousin, Executive Director van WFP. "De campagne voor het Ondersteuningsprogramma Wereldhonger is een geweldig voorbeeld van hoeveel kan worden bereikt wanneer mensen zich rond een goed doel scharen. Want, door toegang te verstrekken tot voedzaam eten, kunnen we samen miljoenen meer hongerige mensen helpen om een betere toekomst voor zichzelf te bouwen. Een toekomst waar geen honger de realiteit is en kinderen overal een leven van werkelijk oneindige mogelijkheden kunnen nastreven,"

Sinds 2007 heeft Yum! Brands meer dan $ 185 miljoen ingezameld voor het WFP en andere hongerbestrijdingsorganisaties en 740 miljoen maaltijden verstrekt om het leven van miljoenen mensen in alle uithoeken van de wereld te redden. Consumenten kunnen HungertoHope.com bezoeken, doneren bij KFC-, Pizza Hut- en Taco Bell-restaurants wereldwijd (geen aankoop nodig - zie onderstaande kalender voor Amerikaanse campagnedata), of de sms “WHR” sturen naar 90999 in de VS om te doneren.

Yum! besteedt ook aandacht aan honger in de gehele Verenigde Staten via het eigen Harvest-programma. Sinds de lancering meer dan twintig jaar geleden, is Harvest het grootste donatieprogramma van maaltijden ter wereld geworden. Via Harvest, heeft Yum! meer dan 91 miljoen kilo voedsel gedoneerd, ter waarde van meer dan $ 764 miljoen, aan zij die risico lopen om honger te lijden in de V.S.. Yum! is ook sinds 12 jaar de hoofdsponsor van de Dare to Care-voedselbank in Louisville, Kentucky, en heeft meer dan $ 12 miljoen gedoneerd.

Campagnekalender: Het Ondersteuningsprogramma Wereldhonger start in het najaar met de campagne in de V.S., bij Pizza Hut op 1 september, bij KFC op 8 september en bij Taco Bell op 11 november.

Sluit je aan bij de beweging en #PassTheRedCup @WldHungerRelief @yumbrands.

Yum! Brands, Inc., gevestigd in Louisville, Kentucky, heeft meer dan 40.000 restaurants in meer dan 125 landen en gebieden. Yum! is nummer 216 op de Fortune 500-lijst met een omzet van meer dan $ 13 miljard en stond in 2014 in de top 100 Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemingen van Corporate Responsibility Magazine. De restaurantmerken van het bedrijf - KFC, Pizza Hut en Taco Bell - zijn internationaal toonaangevend in de voedingscategorieën kip, pizza en Mexicaans voedsel. Buiten de Verenigde Staten, opende het Yum! Brands-systeem meer dan vijf nieuwe restaurants per dag, wat het bedrijf de marktleider maakt in de internationale retailontwikkeling.

Het Wereldvoedselprogramma (WFP) is wereldwijd de grootste humanitaire instantie die honger wereldwijd bestrijdt, voedsel levert in noodgevallen en werkt met gemeenschappen om veerkracht op te bouwen. Afgelopen jaar hielp het WFP meer dan 80 miljoen mensen in meer dan 75 landen. Ga voor meer informatie naar www.wfp.org.

Yum! Brands, Inc.
Virginia Ferguson, 502-874-8200