Uit de jaarlijkse enquête over back-up via de cloud en gegevensherstel blijkt dat IT steeds meer gegevens moet beheren, en overstapt op hybride omgevingen

Bevindingen van de enquête tonen ook dat IT actief wordt op het vlak van dringende BYOD-kwesties

Data Demands Grow, Companies Fight to Keep Up. In its second annual survey, EVault asked 650 IT professionals across five countries about their data management habits. (Graphic: Business Wire)

SAN FRANCISCO (VS)--()--In de tweede jaarlijkse enquête die vandaag is uitgekomen laat EVault, Inc., een bedrijf van Seagate (NASDAQ:STX) zien dat de helft van alle ondervraagde organisaties in de VS, het VK, Frankrijk, Duitsland en Nederland zeggen dat ze nu meer gegevens beheren dan een jaar geleden, en 70 procent van diezelfde organisaties verwachten dat hun datavolume zal blijven stijgen. Geconfronteerd met deze feiten, wees de enquête uit dat binnen de groep van IT-leiders die momenteel nog niet van een hybride (op locatie en op afstand) omgeving voor gegevensbescherming profiteren, meer dan 60 procent dat wel plant of overweegt. Cloud back-up en opslag, een belangrijk onderdeel van hybride omgevingen, wordt nu gezien als een belangrijke manier om de steeds toenemende datavolumes onder controle te krijgen. 66 procent van de ondervraagde IT-ers zei dat hun organisaties tegen 2015 de hoeveelheid gegevens die ze in de cloud opslaan zullen vergroten. De VS is het meest optimistisch over gegevensopslag in de cloud, met 85 procent van Amerikaanse IT-leiders die antwoorden dat ze in de komende paar jaar het gebruik van de cloud gaan uitbreiden.

Binnen organisaties die al profiteren van een hybride omgeving voor gegevensbescherming, meldt 74 procent dat ze de verhoogde flexibiliteit die een hybride aanpak betekent voor hun infrastructuur voor gegevensbeheer nodig hebben, wat steeds belangrijker wordt naarmate het datavolume toeneemt. Verbeterde gegevensbescherming was de reden waarom 66 procent van hun oude back-up en herstel hulpmiddelen hebben overgeschakeld op een oplossing voor gegevensherstel op locatie en op afstand. 57 procent van alle ondervraagde IT-leiders geven de voorkeur aan hun hybride oplossing omdat hun snel groeiende bedrijfskritische gegevens bescherming tegen rampen en diefstal vereisen.

"De EVault-gemeenschap leidt de branche wanneer het gaat om het inzetten en promoten van onsite, cloud, en cloud-verbonden - ook bekend als hybride - oplossingen voor gegevensbescherming om organisaties te helpen hun kritieke gegevens te beveiligen en te benaderen. Het unieke geïntegreerde ecosysteem van EVault software, SaaS, beheerde diensten en apparaten helpen klanten met het handhaven van bedrijfscontinuïteit in multi-platform, multi-site omgevingen", aldus Terry Cunningham, voorzitter en algemeen manager van EVault. "De enquête van dit jaar laat zien dat klanten gegevensbescherming, rampenherstel, en andere opslagservices geoptimaliseerd om in een gedistribueerde omgeving goed te presteren, ondersteund door een veilige, betrouwbare infrastructuur voor opslag in de cloud willen wanneer ze naar strategieën kijken om datavolumes te beheren die alleen maar zullen toenemen."

De last van gegevensbeheer leidt tot stress bij IT-beslissers

De EVault enquête van 2011 onthulde een aantal verrassende bekentenissen van beslissers in IT. 17 procent van hen beweerde dat ze liever een tand zouden laten trekken zonder verdoving dan hun baas te informeren over kritiek gegevensverlies. Een jaar later is duidelijk dat IT-teams nog steeds bang zijn om slecht nieuws aan de bedrijfsleiding mee te delen.

24 procent van de ondervraagden in de enquête gaf toe hun CEO's niet te vertellen dat ze geen back-up maken van alle bestanden, i.h.b. die op mobiele toestellen. De stress van gegevensbeheer is nog steeds een last voor IT-beslissers; 38 procent geeft toe dat ze zich zorgen maken dat hun gegevens niet veilig zijn opgeslagen of dat er helemaal geen back-up van is gemaakt. Deze zorgen zijn goed gefundeerd. In 2011 ervoer 31 procent van de bedrijven gegevensverlies binnen de laatste 12 maanden - gemiddeld twee keer, maar in 2012 is dit percentage gestegen tot 53 procent.

"Het onderdeel IT inzicht van onze jaarlijkse enquête laat fascinerende details zien over de personen binnen de IT-afdeling, en de druk waarmee ze te kampen hebben. Ze blijven worstelen met gegevensverlies, het beheer van gegevensgroei, het op de hoogte blijven van nieuwe technologieën en nu ook met de realiteit dat medewerkers hun persoonlijke toestellen op het werk gebruiken, en hoe dat hun gegevensgroei en -beheerkwestie nog verder beïnvloedt", zei Cunningham.

Mobiele toestellen - een groeiende zorg

Terwijl cijfers per jaar en per land van medewerkers die bedrijfsgegevens op hun telefoons opslaan stabiel bleven bij 22 procent (in de VS is het gestegen naar 32 procent), maakt een grote meerderheid van IT-leiders - 94 procent - zich zorgen over de mix van persoonlijke en zakelijke gegevens die de medewerker gebruikt op zijn eigen mobiele toestel. 67 procent van de ondervraagde IT-leiders uit zorgen over het behoud en veiligheid van hun gegevens, en het mogelijke verwijderen van een mobiel toestel. Tegelijkertijd gaf nog eens 57 procent aan zich zorgen te maken over de eventuele juridische consequenties van de BYOD (bring your own device; breng uw eigen toestel mee) trend.

IT-leiders in dit onderzoek beginnen zich net te richten op deze kwestie. Terwijl bijna alle ondervraagde organisaties - 96 procent - ten minste een paar medewerkers hebben met mobiele toestellen die ze voor hun werk gebruiken en 24 procent van de IT-leiders zelf toegeven dat ze gegevens van een mobiel toestel hebben verloren, heeft slechts 28 procent van de ondervraagde organisaties een rampenherstelplan dat mobiele toestellen omvat. IT schijnt gereed om zich met dit probleem bezig te houden, met een groot aantal van de ondervraagden die gelooft dat ze zouden kunnen profiteren van enige beleidscontrole. 55 procent van de ondervraagden gelooft bijvoorbeeld dat hun organisatie beter af zou zijn met administratieve controles met het vermogen om gegevens van een mobiel apparaat kunnen wissen dat bedrijfsgegevens bevat.

"Met de toenemende verspreiding van toestellen en hun functionaliteit neemt ook de kans toe dat medewerkers er meer afhankelijk van worden voor zakelijk gebruik. Zonder een bewust plan om gegevens op mobiele toestellen te beschermen, hebben de strategieën voor gegevensbeheer van een bedrijf meer gaten dan Zwitserse kaas", aldus Cunningham. "Het is geweldig nieuws dat 32 procent van de ondervraagde IT-leiders plannen om een strategie om gegevensverlies van mobiele toestellen inclusief laptops, smartphones en tablets te implementeren, en dat 43 procent plant om een rampenherstelplan voor 2013 in overweging te nemen. We voorzien dat dit percentage nog zal groeien in de komende drie jaar."

Zie de begeleidende infographic voor een visuele representatie van de enquête.

Meer enquête-analyse volgt

De komende weken en maanden zal EVault meer inzichten en analyses publiceren omtrent de tweede jaarlijkse enquête over cloud-back-up en gegevensherstel. EVault bereidt een gedetailleerd overzicht voor van ieder land inclusief een vergelijking van marktleiders en achterblijvers op belangrijke gebieden zoals rampenherstel en gegevensback-up, BYOD en CIO-inzichten. EVault zal de resultaten van de enquête ook rangschikken naar midden- en kleinbedrijf en grote bedrijven, alsmede sommige verticale industrieën die in het onderzoek zijn uitgelicht.

Deze analyse kunt u vinden op het blog van EVault, die u kunt volgen op http://blogs.evault.com/.

Enquêtemethode

EVault heeft Vanson Bourne, een onafhankelijk onderzoeksbedrijf, ingeschakeld voor dit trendonderzoek over gegevensopslag en gerelateerde diensten. Tussen oktober en november 2012 heeft Vanson Bourne 650 IT-beslissers ondervraagd van bedrijven met 100 en meer dan 3.000 werknemers. De deelnemers vertegenwoordigden een aantal verschillende bedrijfstakken (financiële diensten, detailhandel, gezondheid, juridisch, onderwijs en regering) in meerdere landen (VS, VK, Frankrijk, Duitsland en Nederland).

Over EVault

Meer dan 38.000 bedrijven vertrouwen op de cloud-gebaseerde back-up en hersteldiensten van EVault. EVault back-up oplossingen worden geleverd door een team van deskundigen op het gebied van gegevensherstel en maken gebruik van de beste cloud-technologie. Ze integreren naadloos de back-up van gegevensbeveiliging zowel op locatie als online voor een snelle, lokale toegang tot gegevens en een gegarandeerd rampenherstel via cloud-diensten. EVault technologie, geoptimaliseerd voor gedistribueerde omgevingen en ondersteund door een ijzersterke cloud, drijft ook diensten aan van aanbieders van cloud-diensten, datacentra, telecommunicatiebedrijven, onafhankelijke aanbieders van software en vele anderen. EVault is een Seagate Company.

Volg @EVault op Twitter, abonneer op de blog en vind EVault leuk op Facebook.

Copyright © 2013 EVault, Inc. Alle rechten voorbehouden. Seagate, Seagate Technology en het Wave logo zijn geregistreerde handelsmerken van Seagate Technology LLC in de Verenigde Staten en/of andere landen. EVault en Cloud-Connected zijn ofwel geregistreerde handelsmerken ofwel handelsmerken van EVault, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

EVault, Inc.
Beth Sanzone of Darren Weiss, 1-415-625-8555