Total Telecom: Huawei dringt er bij de industrie op aan om zich te concentreren op ontwikkelen van toekomstgerichte digitale infrastructuur en om zakelijk 5G-succes te omarmen

LONDEN--()--Total Telecom meldde op MWC Barcelona 2023 dat Huawei de noodzaak benadrukte om een ICT-infrastructuur te ontwikkelen die eenvoudig, energiezuinig en intelligent is om de digitale transformatie van de telco's te versnellen en innovatie te bevorderen.

Nu de digitale transformatie voor alle verticale segmenten in de branche is versneld, schetste Li Peng, President van Huawei's Carrier BG, tijdens zijn toespraak op het Day 0 Forum van MWC hoe 5G de deur naar een intelligente wereld aan het openen was en hoe de overgang naar 5.5G een belangrijk keerpunt zou zijn in dit traject. Hij besprak ook de noodzaak voor de industrie om samen te werken om de vooruitgang naar een ultrabreedbandige, milieuvriendelijke en intelligente wereld te versnellen teneinde te voldoen aan de escalerende nieuwe digitale eisen van gebruikers en sectoren.

Li benadrukt dat algemene technologieën zoals 5G, kunstmatige intelligentie (AI) en cloud computing de industriële digitalisering stimuleren en nieuwe strategische kansen bieden; naarmate zakelijke klanten meer aanbodportfolio's nodig hebben, moeten carriers 'Connectivity+' versterken. In de toekomst zal de intelligente wereld diep geïntegreerd zijn met de fysieke wereld.

Daarom zal de overgang van 5G naar 5.5G cruciaal zijn. Huawei is bereid om samen te werken met zijn industriële partners om een alomtegenwoordige 10-gigabit-ervaring te bieden met behulp van geavanceerde draadloze, optische en IP-technologieën; om toepassingsscenario's te onderzoeken, zoals voertuig-wegsamenwerking en omgevingsmonitoring om connectiviteit en detectie te integreren; en om een uniform indicatorsysteem voor energie-efficiëntie te ontwikkelen ten behoeve van de ondersteuning van de groei van de groene industrie. Opgemerkt dient te worden dat NCIe, een indicator om de intensiteit van netwerkkoolstofemissies te meten, vorig jaar formeel als standaard is gepubliceerd door de ITU-T.

Aan het einde van de toespraak drong Li er bij de hele telecomindustrie op aan om het GUIDE-bedrijfsmodel te implementeren om de acceptatie van 5G te versnellen en de overgang van de wereld naar een ultrabreedbandig, milieuvriendelijk en intelligent model te bevorderen.

Over Total Telecom

Total Telecom biedt dagelijks online nieuws met de mogelijkheid om u aan te melden voor nieuwsberichten per e-mail en maandelijkse analyse. Total Telecom organiseert de jaarlijkse World Communication Awards, Asia Communication Awards en een scala aan conferenties en netwerkmogelijkheden, waaronder Submarine Networks EMEA, 5GLIVE, Connected Italy, Connected Britain, Connected Germany en het Total Telecom Congress. Kijk voor meer informatie op www.totaltele.com

James Llewellyn
james.llewellyn@totaltele.com