Colleen Denzler, CFA, sluit zich aan bij Loomis Sayles als nieuw hoofd ESG

Colleen Denzler, CFA, Joins Loomis Sayles as New Head of ESG (Photo: Business Wire)

BOSTON--()--Loomis, Sayles & Company heeft vandaag aangekondigd dat Colleen Denzler, CFA, is benoemd tot hoofd ESG (environmental, social en governance) van het bedrijf. Colleen, die is gevestigd in Boston, zal rapporteren aan David Waldman, Chief Investment Officer.

Als hoofd van ESG zal Colleen – die aanzienlijke ESG-, investerings- en leiderschapservaring naar Loomis Sayles brengt – de reeds gevestigde ESG-initiatieven van het bedrijf bevorderen, duurzaamheidsinspanningen ondersteunen als onderdeel van Loomis Sayles’ eigen bestuur, ervoor zorgen dat beleggingsteams toegang hebben tot ESG gegevens en onderzoek, en helpen oplossingen te bieden voor de toenemende ESG-behoeften van onze klanten. Samen met het toegewijde ESG-team van het bedrijf zal Colleen:

• In het hele bedrijf werken aan het verfijnen van ESG-prioriteiten, -doelen, -maatstaven en -criteria, evenals het in overeenstemming houden met de steeds veranderende regelgevingsvereisten voor ESG;

• Samenwerken met beleggingsteams om vast te stellen hoe ESG-overwegingen verder kunnen worden geïntegreerd in hun beleggingsprocessen en om te bepalen op welke gebieden ze betrokken zijn bij bedrijven waarin ze beleggen;

• Samenwerken met verschillende branchegroepen om de beste praktijken op het gebied van beleggingsbeheer te bevorderen; en

• Communiceer de benadering van Loomis Sayles op het gebied van duurzaamheid en ESG aan klanten en belanghebbenden.

Kate Sheehan
ksheehan@loomissayles.com