Chery stödjer global idrott och ansluter sig till Europa för att stödja fotboll

Chileanska mästare i fotbollsligan 2021 (Photo: Business Wire)

STOCKHOLM--()--Det europeiska kvalet till fotbolls-VM inleddes den 24 mars 2022. Många landslag kommer att slåss om kvalet till VM 2022, bland annat Italien, Portugal, Sverige, Österrike, Tjeckien m.fl.

Fotboll, som är en av de mest populära lagsporterna i världen, främjar andan av hårt arbete och mod, vilket gör fotboll till ett gemensamt språk i världen över ålders-, ras- och könsgränser, vilket stämmer väl överens med den kultur för fotbollsmärket som Chery har odlat runt om i världen i många år.

Chery har genom åren nära sammanvävt fotbollskultur med varumärkespositionering, företagskultur och socialt ansvarstagande. Chery har blandat fotbollens livfullhet och moderna kulturella attraktionskraft med sin unga och moderna varumärkespositionering genom konsekvent uppmärksamhet och investeringar. I Chile vann UC-laget (Club Deportivo Universidad Católica) 2021 det chilenska mästerskapet i fotbollsligan, vilket var UC-klubbens fjärde raka mästerskap i den chilenska ligan.

Förutom i Chile och Ecuador har Chery genomfört en rad marknadsföringsinsatser inom sport i Brasilien, Ryssland, Argentina, Costa Rica och andra fotbollsgalna länder. Enligt uppgifter kommer Chery Auto Sveriges och Portugals sociala Facebook-plattformar att inom en snar framtid anordna en frågesport där man kan vinna presenter för att få kontakt, engagera sig och etablera en förbindelse med fotbollsfans över hela världen. Titta på följande webbplatser för mer information:

Facebook:Chery Sverige

Länk: https://www.facebook.com/Chery-Sweden-104243025377090