AXA Partners tecknar avtal med Upptec

AXA Partners tecknar avtal med Upptec (Graphic: Business Wire)

MALMÖ, Sverige--()--AXA Partners Tyskland har tecknat avtal med det svenska insurtech-bolaget Upptec för att automatisera deras skadereglering och utrullningen av detta i Tyskland. Partnerskapet är det första av sitt slag och Upptecs datadrivna skaderegleringen kommer i första skede hantera all hemelektronik.

Upptec har implementerat automatiserad skadereglering och värdering av lösöre för allt I ett hem I stora delar av Europa, avtalet med AXA Partners blir den första att implementera fullt automatiserad skadereglering för hemelektronik som baseras på realtids-data med komplett lokaliserad värderingsinformation som gör det möjligt att automatisera hela kundens skadeärende.

“AXA Partners är glada att kunna meddela integrationen av Upptecs mjukvara för värdering vår skadeprocess. Det kommer möjliggöra att vi snabbt kan hjälpa våra kunder att ersätta sitt hems mest värdefulla ägodelar och ta kundupplevelsen till en ny nivå. Vi ser fram emot att samarbeta med Upptec för att optimera och automatisera skadehanteringen på den tyska marknaden på ett sätt som gynnar försäkringstagaren.” — förklarar Kirsten Wenz, TPA Manager Consumer Electronics, AXA Partners Tyskland.

“Vi är oerhört stolta över att kunna leverera en digital lösning för skadereglering med realtids-data från den lokala marknaden åt AXA Partners. Detta är starten på ett partnerskap med stor potential, och vi ser många gemensamma mål genom att digitalisera och automatisera skadeprocessen genom att göra den transparent, data driven och snabb för de tyska försäkringstagarna.” – säger Magnus Franck, VD på Upptec.

Om AXA Partners Tyskland

AXA Partners är en del av internationella AXA Group, med huvudkontor i Paris, och är en av världens ledande assistans- och försäkringsleverantörer världen över. Med fler än 1000 affärspartners världen över, arbetar AXA Partners med innovative lösningar för mer säkerhet bättre livskvalitet. AXA Partners har mer än 9000 globalt. Med detta starka nätverk och med servicepartners i mer än 200 länder, ger AXA Partners sina kunder pålitligt stöd vi eventuella ärenden – över hela världen, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

För mer information, besök: www.axapartners.de

Om Upptec

Upptec vill transformera världens försäkringsindustri genom att göra digital skadereglering enkel, snabb och effektiv. Från när skadan först sker till utbetalning vill Upptec automatisera hanteringen och göra den datadriven för försäkringstagaren och försäkringsbolagen. Sedan start har Upptec reducerat kostnader för försäkringsbolagen och ökat deras produktivitet – genom att driva cirkulärt tänk i skadeprocessen har man positivt påverkat hållbarhetstänket tillsammans med sina partners och kunder samtidigt som man möjliggör en optimerad digital kundresa.

För mer information, besök: https://upptec.com/

Presskontakt - Upptec
Matilda Hansson