Takeda geeft update over het klinische programma TAK-994

OSAKA, Japan & CAMBRIDGE, Mass.--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502/NYSE:TAK) (“Takeda”) heeft vandaag aangekondigd dat er een veiligheidssignaal naar voren is gekomen in fase 2-onderzoeken van TAK-994, een experimentele orexine-agonist. Als onmiddellijke voorzorgsmaatregel heeft het bedrijf de dosering van patiënten opgeschort en besloten beide fase 2-onderzoeken vroegtijdig te stoppen. Dit zorgt voor een tijdige interpretatie van het baten/risicoprofiel van TAK-994 en om de volgende stappen voor het programma te bepalen.

Het waarborgen van de veiligheid van patiënten die deelnemen aan klinische onderzoeken is van het grootste belang bij het ontwikkelen van transformerende geneesmiddelen. We zijn alle patiënten, artsen en medewerkers van de locatie dankbaar die hebben deelgenomen aan deze belangrijke klinische onderzoeken”, zegt Sarah Sheikh, Head Neuroscience Therapeutic Area Unit bij Takeda. “Takeda zet zich in om innovatieve, veilige en effectieve behandelingen te bieden aan patiënten met narcolepsie. We werken eraan om snel alle beschikbare gegevens te beoordelen om de verdere ontwikkeling van TAK-994 te informeren.”

Japanese Media
Ryoko Matsumoto