Hiro Capital sluit zich aan bij $ 9 miljoen aan seed-financiering voor de Loco Game-streamingservice in India

“Dit is Hiro’s 15e investering in de afgelopen 18 maanden en onze eerste investering in India. Anirudh en Ashwin zijn buitengewoon indrukwekkende seriële tech-ondernemers en Loco heeft een ongelooflijk momentum getoond als de opkomende thuisbasis van Indiase gamestreaming. We zijn ook verheugd om samen met Krafton, Hashed en Lumikai te investeren.” – Luke Alvarez, medeoprichter van Hiro Capital.

LONDEN--()--Loco, India’s toonaangevende game streaming platform van eigen bodem, heeft vandaag aangekondigd dat het $ 9 miljoen heeft binnengehaald voor zijn eerste fondsenwerving ronde als onafhankelijk bedrijf. De seed-ronde werd geleid door het Zuid-Koreaanse gamingbedrijf Krafton, evenals door Lumikai, India’s eerste gaming- en interactieve mediafonds. De ronde zag ook deelname van Hashed, Hiro Capital, North Base Media, Axilor Ventures en 3one4 Capital. De nieuwe investering zal de innovatie-inspanningen van het platform op het gebied van game streaming technologie en gamecontent voeden, waardoor het zijn leidende positie als de thuisbasis van Indiase gaming kan versterken. Met deze verhoging zal Loco worden afgesplitst in een onafhankelijke entiteit van haar moedermaatschappij, Pocket Aces, het grootste digitale entertainmentbedrijf van India. Pocket Aces-oprichters Anirudh Pandita en Ashwin Suresh zullen Loco in de toekomst leiden, terwijl mede-oprichter Aditi Shrivastava Pocket Aces zal blijven leiden.

William Murphy
Team Critical Hit