De 221b Foundation van Sherlock Biosciences maakt wereldwijde toegang tot COVID-19-diagnostiek mogelijk met tot 10 miljoen tests per maand

Meerdere partnerschappen zorgen voor point-of-care en high-throughput CRISPR COVID-19 diagnosekits op wereldwijde schaal

BOSTON--()--De 221b Foundation, een non-profitorganisatie opgericht door Sherlock Biosciences om de wereldwijde COVID-19 pandemie aan te pakken en tegelijkertijd diverse vertegenwoordiging in STEM te bevorderen, kondigde vandaag aan dat haar partnerschappen de productiecapaciteit van COVID-19 diagnostische kits zullen verhogen tot 10 miljoen tests per maand tegen het einde van het jaar. Via meerdere licentieovereenkomsten dit jaar met organisaties zoals ALBOT Technologies, Cooper International, LogicInk, Rokline, United PPE en binx health, heeft de 221b Foundation productie en wereldwijde distributie mogelijk gemaakt in de VS, de Verenigde Arabische Emiraten, India en Singapore, en is in gesprek om uit te breiden buiten deze geografische gebieden om de toegang tot essentiƫle diagnostische oplossingen over de hele wereld te vergroten.

Katie Engleman, 1AB
katie@1abmedia.com