Schlumberger kondigt inzet aan voor netto nul in 2050

Decarbonisatie plan maakt gebruik van technologie om operationele emissies, emissies van klanten en koolstofnegatieve acties aan te pakken

HOUSTON--()--Schlumberger heeft vandaag zijn toezegging aangekondigd om tegen 2050 een netto-nul-uitstoot van greenhouse gas (BKG) te bereiken. Geleid door klimaatwetenschap heeft Schlumberger 18 maanden besteed aan het uitvoeren van uitgebreide analyses en het werken met experts om een decarbonisatieplan op te stellen. Met een minimale afhankelijkheid van compensaties, is het plan gericht op het verminderen van Scope 1, 2 en 3 emissies in de olie- en gas waardeketen, inclusief de introductie van zijn Transition Technologies-portfolio om zijn klanten en de bredere sector te helpen bij hun decarbonisatie verplichtingen.

Giles Powell – Director of Corporate Communication, Schlumberger Limited
Tel: +1 (713) 375-3494
communication@slb.com

Investors