Een nieuwe kijk op de waterfles: Jabil Packaging Solutions lanceert VITTEL® Hybride Fles

Hybride fles vermindert plastic drastisch en combineert 100% recyclebare componenten met een snap-apart ontwerp (octrooi aangevraagd) om het sorteren te vergemakkelijken

PETERSBURG, Fla.--()--Jabil Packaging Solutions, een divisie van Jabil Inc. (NYSE: JBL), lanceert vandaag haar nieuwste verpakkingsprototype: het Eco.bottle® productplatform voor VITTEL®, een toonaangevend mineraalwatermerk in Europa van de waterdivisie van Nestlé. De hybride fles van VITTEL®, ontworpen met het oog op schaalbaarheid door een team met onder andere Ecologic Brands, dat eerder dit jaar door Jabil werd overgenomen, maakt gebruik van papier en plastic componenten, wat resulteert in een plasticvermindering van meer dan 50 procent in vergelijking met de huidige 1-literfles van VITTEL®. Bovendien is deze fles voorzien van een scheurstrip (octrooi aangevraagd), de eerste in zijn soort, die het mogelijk maakt de papieren en plastic componenten gemakkelijk te scheiden voor een efficiënte, consumentvriendelijke recyclingervaring. Deze baanbrekende innovatie bestaat uit 100% gerecycled papier en plastic materialen, waardoor een circulair systeem ontstaat uit direct beschikbare afvalstromen met een hoog volume. Het testen van de fles door consumenten in Europa begint in juni en de fles zal aan de media worden getoond tijdens de komende Tour de France, die plaatsvindt van 26 juni 2021 tot en met 18 juli 2021.

Michelle Smith
VP Communications & Brand Strategy, Jabil