Battery Analytics-bedrijf TWAICE haalt $26 miljoen op in Serie B-financiering

Energize Ventures uit Chicago leidt de laatste investeringsronde. Hun eerste investering in een softwarebedrijf in de batterijsector werd gedreven door TWAICE's sterke traject en team binnen een versnellende markt. De fondsen zullen de uitbreiding naar internationale markten voor elektrische voertuigen en energie stimuleren.

TWAICE Co-CEOs Stephan Rohr and Michael Baumann. (Photo: Business Wire)

MÜNCHEN & CHICAGO--()--TWAICE, een softwarebedrijf voor batterijanalyse dat de transparantie en voorspelbaarheid van batterijen verbetert, heeft vandaag aangekondigd dat het $ 26 miljoen aan Serie B-financiering heeft opgehaald. Onder leiding van de wereldwijde alternatieve investeringsmanager, Energize Ventures, ontving de zwaar overtekende ronde vervolgdeelnames van alle bestaande investeerders, waardoor de totale financiering van TWAICE op $ 45 miljoen kwam. Het geld zal worden gebruikt om het analyseplatform uit te breiden en de internationale expansie te stimuleren.

Anna Lossmann
press@twaice.com