numares kondigt FDA 510(k) indiening aan van AXINON System®, een NMR-platform voor op metabolomica gebaseerde, AI-gestuurde diagnostiek

numares AXINON® IVD System: The AI-driven AXINON® Software, in combination with advanced NMR technology, refined by numares' proprietary Magnetic Group SignalingTM, allows metabolomics-based precision diagnostics by implementation of various numares' tests, e.g. to identify early kidney rejection in post-transplant surveillance, assess kidney function by improved determination of glomerular filtration rate (GFR) and risk for cardiovascular disease (CVD). (Photo: Business Wire)

BOSTON, & REGENSBURG, Duitsland--()--Toonaangevend NMR-diagnostiekbedrijf numares AG heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf een aanvraag heeft ingediend bij de Amerikaanse Food en Drug Administration (FDA) voor zijn AXINON®IVD-systeem, een NMR-platform voor AI-gestuurde, metabolomics-gebaseerde diagnostiek. Indien goedgekeurd, zou AXINON® het eerste op NMR gebaseerde klinische laboratoriumsysteem worden dat gebruikmaakt van AI-geëvalueerde metabole gegevens. Verschillende multi-marker assays voor AXINON® zullen voorzien in tal van onvervulde medische behoeften om ziekten te voorkomen, diagnosticeren en behandelen.

De goedkeuring van AXINON® zou een nieuwe diagnostische benadering opleveren voor klinische laboratoria, de combinatie van verschillende metabole biomarkers, zogenaamde metabolietconstellaties, geanalyseerd door geavanceerde nucleaire magnetische resonantie (NMR) -technologie en geëvalueerd door numares 'eigen, AI-aangedreven AXINON® diagnostische software.

numares
Christiane Proll