Neustar: Nieuw Ponemon Institute rapport benadrukt de waarde van datafeeds voor bedreigingen bij het verbeteren van de beveiligingspositie van organisaties

Door Neustar gesponsorde studie onthult uitdagingen en voordelen van het gebruik van bedreiging feeds

LONDEN--()--Data feeds voor bedreigingen kunnen organisaties helpen hun cyberbeveiligingspositie te versterken, zo blijkt uit een nieuw rapport van het Ponemon Institute, het onderzoekscentrum bij uitstek gewijd aan privacy, gegevensbescherming en informatie beveiligingsbeleid. Neustar Inc., een wereldwijd informatiediensten- en technologiebedrijf en leider op het gebied van identity resolution, sponsorde de onafhankelijk uitgevoerde studie over de stand van zaken van de doeltreffendheid van bedreiging feed in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

Nu cyberbedreigingen steeds vaker voorkomen, maken veel organisaties gebruik van bedreiging feeds met inzichten uit domain name system (DNS) om IT-beveiligingsteams te helpen bedreigingen beter te begrijpen en kwaadaardige activiteiten te blokkeren. Een grote meerderheid (79%) van de meer dan 1.000 beveiligingsprofessionals die aan de Ponemon-studie hebben deelgenomen, zegt dat feeds met bedreigingsgegevens essentieel zijn voor het vermogen van hun organisatie om een sterke cyberbeveiligingshouding te bereiken, en meer dan de helft (55%) beoordeelt de kwaliteit van het vermogen van hun bedreiging feeds om cyberbedreigingen te lokaliseren als zeer hoog.

Neustar Media Contact
Jenny Morris